Ingen känsel

Visste ni att man inte har någon känsel i hjärtat?
Jag känner väl sådär vagt igen det, men kan inte kalla mig säker. Förens nu då!
 
Jag ställde vår ena läkare mot väggen och gav honom 10 snabba.
 
Han lärde mig en hel del på den korta tiden.
 
Vi pratade om Ischemi, alltså när något tex, hjärtat inte få tillräckligt med blodtillförsel.
Vad är skillnaden på en hjärtinfarkt och en Tyst Ischemi då? Ville jag veta.
Varför gör infarkten ont, men inte den tysta? Det är ju samma sak som hänt i hjärtat.
 
Jo ni, det förklarade han för mig.
Runt om hjärtat sitter det ju nervtrådar som ibland kan göra så att det gör ont vid en infarkt. Varför vet man inte. Och alla har det inte, vilket innebär att får du en infarkt och känner det så har du tur, för det är inte hjärtat själv som meddelar att hallå nu står det inte rätt till. Utan av en händelse så fixar kroppen det själv. Därför känner vissa att det strålar ner i armen och käken tex, medans många kvinnor inte känner det alls. Vi har alltså kassa nerver ;)
Vid en hjärtoperation ger man ju bedövning, men faktiskt enbart för att du måste öppna upp bröstet och då bröstbenet. Hade hjärtat varit utanpå kroppen hade man kunnat operera det utan bedövning eftersom det inte finns någon känsel i det.
Hur häftigt?
Jag känner mig som ett barn på julafton när jag hör dem prata om sånt här. Vilken skatt alltså!
 
Jag har i dagarna fått reda på att jag blir kvar på klinfys minst mars ut. också fint.
igår hade vi AW ( = after work mormor)  vi var 9 glada själar som blev inlåsta i två rum.
Inlåst är en ny grej, eller ny å ny. har väl funnits ett tag. Men nytt för oss. Man blir inlåst i ett rum och har sedan 1 timme på sig att ta sig ut, med hjälp av olika klurigheter. Det är enbart logiskt tänkande och sammarbete som fungerar. Vilket innebar att vem som kan gå in i rummet, alltså vilken nationalitet som helst. Eftersom det inte finns några instruktioner eller papper att läsa. utan bilder, siffror och kombinationer.
Det var vansinnigt roligt!! Mitt gäng klarade sig ut på 48 min. rekordet låg på 30 ca.
Till vårt försvar får man ju säga att vi de senaste veckorna fått lära oss tänka så ologiskt som möjligt i och med det nya riset... Så det blev ju en omställning ;)
 
Efter det gick vi och åt på en italiensk restaurang, det var GOTT
och sedan tog jag tåget hem till jp, där jag kröp raka vägen i säng och sov som en stock, tills klockan ringde 05,45
 
I morgon ska jag klippa mig och på lördag ska jag och JP kolla hockey. Säsongens första Lakers/ HV match!
Annars bloggar jag lite mer på www.naililicious.blogg.se  jag var bla på event i Stockholm förra veckan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Depend bjöd in mig, jag var salig precis HELA dagen. high five!
Kommentarer
Postat av: Mormor

Jo, after work har jag hört talas om. Det är då man super till efter arbetet, så man kan glömma alla tokigheter man gjort under veckan!! Att man inte har känsel i hjärtat har jag varit med om, inte i blodådrorna heller. Men som sagt, svetsar man i hjärtat gör det verkligen ont. Var rädd om lille John, det finns ingen bättre för dej i hela världen. Tack för förklaringen till bilderna på fb, om problemlösningar. Var det arbetskamrater. Mycket positivt med förlängt arbete!

2016-09-25 22:42:53
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: