Skojigt

Förresten har jag sagt att jag fått jobb? Ha nä det har jag ju inte, den minan har jag tassat runt i en vecka noga sett till att jag aldrig stått med mer än en tå på den. Vägen hit har ju varit förvånads värt enkel, kul att något är det. Jag blev timanställd på resursen, dagen efter erbjöd de mig ett vik här på Klinisk Fysiologi fram tills maj och efter det skulle jag gå på ett sommarvikariat någon annan stans. Men så gick det galet och sommarjobben trillade mellan händerna på resurs tjejen, så jag började i ren panik söka jobb och maila gamla chefer förra måndagen. Dagen efter det får jag förlängt på min nuvarande avdelning. Fram tills september, med ett utökat ansvar och arbetsuppgifter! Scoore! Så bra att få vara kvar där man trivs men ändå få lära sig något nytt! Så nu blir jag kvar här tills september och sen får vi ser hur det blir. De har hintat om att jag ev skulle få semester, jag vågar inte ta ut den segern ännu, men visst vore det satans gött att få ha betald semester för första gången!

Idag assisterar jag på ultraljud av hjärta, det är spännande. Det är nog den häftigaste undersökningen jag varit på. När man får se hjärtat på skärmen och man ser hur klaffarna arbetar, det är så himla häftigt. Vi har en fräsig norrman som hyrläkare som är expert på detta och han är snabb som tusan, och framförallt vääääldigt duktig!

Ikväll ska jag och JP gå en sväng på IKEA för att köpa bla. En skohylla till vår hall, igår beställde vi en världskarta! Den är så himla cool, och det ska bli kul att få hänga upp den på väggen. Ser verkligen fram emot det, det är mysigt att gå runt och planera tillsammans. Jag vet int hur många gånger vi planerade för ett extra tv rum i hallen i det gula huset. Och även om det inte blev av så var det mysigt att gå runt och planera och drömma ihop.

 Imorgon ska han komma upp till Växjö mitt guld och inredning ska handlas samt en handling på city gross. Vi ska tydligen ha middag här på fredag, samt att jag har hand om fredagsfrukosten så måste handla inför den också. Jag hittade ett recept på en kaka i Ica kuriren och funderar på att göra den tills fredag. Men jag har också ett recept på en glass bomb/tårta som jag tycker verkar så himla gott… Måste prata med JP om det, se vad han tycker!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Fräsig norrman, ja ja, till kostnad av tio undersköterskor eller mer. Lite sena till IKEA är ni allt. Idag har det varit någon diva där så kvällspressen knappast hann få skorna på sej. Man kan bli berömd på de mest konstiga grejer.

2016-03-08 22:35:01
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: