Oscar

I natt gick Oscars galan av stapeln och Sverige var nominerade i två kategorier, Bästa kvinnliga biroll och bästa smink ( typ, för 100 åringen ni vet)

I morse fick vi vakna upp till dem fantastiskt glada nyheterna att Alicia Vikander VUNNIT! Så roligt för henne och så värt det. The Danish girl som är filmen hon vunnit för är en fin film, och hon gör verkligen en strålande insats. Undrar hur den där haggan på DN känner idag, hon som total sågade hennes insatts och tyckt filmen var katastrofal!

Men filmklippet som fick mig mest tårögd, ok jag lipade till Alicia Vikanders tal också, men här rullade tårarna verkligen. Var när Leonardo DiCaprio ÄNTeLIGEN fick sin Oscar, och hur Kate Winslet satt och grät hela tiden. Asså de två. Bättre blir det inte. Vilken vänskap!

I lördags firade jag födelsedag, fint att fira 23 års dagen från augusti 2015 i februari 2016! Men Chrille gick på Kina tid på min birthday, så han är förlåten. Jag JP, Chrille och kasen åkte till Vida arena för att se Lakers-Rögle. Spännande match som tillslut avgjordes på straffar.

I söndags den 28/2 var de 1 år sedan vi blev flockkompisar till Milton. Känns som att vi haft honom mycket längre än ett år!

Man utd spelade mot Arsenal och jag bestämde mig för att inte se matchen då jag rätt kallt räknade md en förlust, å det finns fan inget surare än å förlora mot just Arsenal! Men när telefonen plingat 1 och 2-0 till United fick jag pausa Sex And The City och fick sen se nybörjaren pricka två mål mot Wengers pojkar. Arsenal gjorde sedan 2-1 men utd ryckte igen och gjorde 3-1. 3-2 kom för att inte bli mer, tack och lov. Härlig vinst! Höjdpunkten vart dock Van Gaals dyk för att visa fjärde domaren hur Arsenal spelaren filmat. HAHAHAHAHAHA som jag skrattade!

Idag ska jag hämta färgprover! I helgen sticker JP på grabbresa och jag tänker göra en make over på fin hallen. Om någon känner för att komma och sitta i trappan och prata med mig går det utmärkt!

Det roliga är att det då blir å inreda snart! Tjohoo! Ytorna för möbler är ju rätt små både uppe och nere.. men det ska nog lösa sig. Hoppas kunna hitta vackra affischer i Prag och London. Som den lilla pricken över i:et.

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: