Måndag

Måndag. Hur kommer det sig att helgen alltid går så vansinnigt fort, även om man inte gör någonting?

Vår datenight blev väldigt lyckad. Vi gick en sväng genom Växjö stad innan vi slog oss ned på Stars and Stripes. Jag hade ju fått tips om en annan restaurang som vi båda blev sugna på. Men de öppnade inte förens 5. Så vi tog en gammal goding istället. Som till min glädje ÄNTeLIGEN bytt ut deras chilibea mot vanlig bea. Tack för det.

Filmen var fin. Jag grät inombords under ungefär hela filmen, och ytligt lite mot slutet.  Jag hade ju ändå läst på om filmen, men blev ändå så himla chockad av slutet! Filmen var fin, och sevärd även om någon jävla Helen på DN total sågade filmen. Läste recensionen och efter att själv ha sett filmen fattar jag verkligen inte vad den bruttan dillade om. Alicia Vikander gör ett strålande jobb. Så duktig tjej verkligen. Bra där Sverige.

Lördag vart det sedan dags att åka tåg igen. Mot Malmö denna gång med mamma. Jag väntade in hennes tåg i Hässle-håla och satte mig mittemot med två kaffe och frallor.  Hon handlade och jag utgjorde sällskap. Efter en mycket njutbar lunch på Vapiano tog vi oss sedan hemåt igen. När jag skulle hoppa av i Hässle-håla för att ta anslutande tåg mot Älmhult, blir det lite sådär jobbigt. Det blir det när jag går ifrån henne, lilla klumpen i halsen (…..) Den släppte dock.

På kvällen åt jag och JP tacos och slö tittade på Mello. Vi enades om att alla sög men tyckte ändå rätt låtar gick vidare.

Söndag tog jag sovmorgon, vaknade tio i 8…. Det är verkligen något som går sönder i mig när jag vaknar och ser att klockan står på 07, visserligen 50 efter men ändå. 07 ? Vafan.

Så jag satte mig i soffan med min Brie ost, nagellack och greys anatomy och swatchade inför veckan.  Blir så jäkla mycket målande en dag under helgen eftersom jag inte kan måla något i veckorna. Framåt middag svirade jag om och gick en sväng i skogen för att se JP och Chrille fälla träd.

Det var vår i luften och fåglarna kvittrade så fint. Så jag satt en stund på verandan och läste i min bok. Det står två gamla soffor där som inte är vad de brukade. De ska slängas har jag bestämt. Fast  JP gärna vill spara dem. Men allt trä på dem är sprucket eller ruttet. Förra året köpte vi två ny fina trä gungstolar på IKEA, vi packade inte upp dem då eftersom vi skulle flytta, och de var tänkta till vår nya veranda. Men nu får de nog snart packas upp! Tror det kommer bli så fint! Jag vill måla om vår hall också, Den stora hallen alltså, den som är vid fin ingången och sedan leder upp till övervåningen. Vi har inte satt upp något på väggarna varken nere eller uppe. Och jag tycker det ser så himla tråkigt ut. Tapeten är randig i vitt, gult, svart och rött och pricken över i:et är en blommig bord….. Så nä, nu får det vara nog. Jag känner att det är ett sådant rum man inte tar tag i för man vet att man snart vill göra iordning det. Och nu blev jag plötsligt så super peppad  på att få det fint där! Måste samspråka med JP. Kanske hämta en färgkarta efter jobbet…

Jag tänker mig antingen en vit hall, jag är ju egentligen rätt så mot det, men jag inreder ju hellre med färg än i vitt och då kan ju vitt vara en bra bas. Rama in härliga tapeter med stora mönster och hänga på väggarna. Eller kanske en ljusgrå, det kan vara rätt snyggt också. Vi har ju en väldigt fin trappa i gammalt trä som man gärna vill ska synas. Sen är jag lite sugen på en ljus lila/rosa färg typ som denna

Den känns varm. Men jag tror det blir svårt att få igenom det..

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: