1

Hörrni, denna veckan är en stressig en. Mycket å stå i så att säga.
På torsdag ska en uppsatts/ tentamen lämnas in. Jag har inte så mycket som öppnat ett word dokument så där ligger jag ju något efter... på torsdag ska jag även ta med mig min Anna till staden Kristianstad. Där hittar hon väl då hon är born and raised där.
Imorgon ( onsdag) är det kalas för virriga Virran som fyller 21. Idag ( faktiskt för två minuter sedan) kom vår soffa Ä N T L I G E N! så den ska jag också hinna ligga i... Och så fyller Milton vårt lilla gose kräk 1 år idag! 1 år. liten är snart stor. John går jämt runt å säger hur han längtar tills han fyller två då blir han lugn säger dom. Jag har inte berättat att de på valpkursen sa att vissa var valpiga till de är sex år. Känns elakt att krossa hans dagdrömmeri sådär.
Så jag har precis varit ute och sparkat lite boll med luffsen. han har mest ätit godis dock. så fort vi får ögonkontakt sätter han sig ner och viftar på svansen. "kom igen då mamma, jag vet att det är såhär du vill jag ska göra!"
Jag vet ju att han inte fattar att det är en engångs förteelse med så mycket godis, men det dövar mitt sammvete!
 
Okej, mer. jo jag har flyttat. Eller vi, jag, jhonny, Milton och Harry. cirkus 200m österut bar flytten. Södergården är numera vår borg och här ifrån styr vi nu Bråthult.
Jag styr det mest från badkaret och vill nu Peter så fint sätta ihop vår soffa ikväll styr jag eventuellt där ifrån också.
 
Förra veckan var det älgjakt. Snacka om att jag hade bestämt mig för att skriva ett inlägg om bara det, men nehe då.
Älgarna hade prickat rätt datum i allmanackan för en veckas utfärd och syntes knappt till. 5 st såg vi.. 5!!! på tre dagar, och de var inte ens lovliga.
Kändes såklart skitsurt när en annan gått och längtat hela året efter just denna veckan. Och inte nog med detta, vi jagade även två dagar i Lindhultet, alltså 5 dagars jakt efter älgafan toto toto. Men där behagade de inte heller skymta. Dock fick jag se ett stort rådjur hoppa förbi mitt pass, men för fort för att jag ens skulle bry mig ta fram bössan. Så jag iaktog bara den magnifika varelsen, som med lätta steg snabbt var över ängen och sedan inne i skogen igen.
 
Räknade idag ut att om 9 veckor är jag arbetslös igen, jippie! 3 terminer på haganäs ( skriver med avsikt liten bokstav där!!) och jag är done. F Ä R D I G med det.
 
Åhh mitt hjärta smälter, titta så fin han är! Bilden är från dagen då vi hämtat honom, så liten!
Nu pics från eftermiddagens photoshot med 1 åringen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Dixi Wonderland

Vilken sötnos :D
Min sambo fick med sig älgkött från jobbet då en han jobbar med är jägare och det var otroligt gott :D

2015-10-20 16:28:59
URL: http://dixiwonderland.com/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: