Selfie

Igår räknade jag hur många selfies jag har på min telefon. av ca 1300 bilder var det endast 20 på min spetsiga näsa. Så därför övade jag nu lite, flottigt hår med en del salt i ( från popcorn) Tog fyra, två är kvar. Blev helt ok. Jag kan se att jag någonstans där under fettlagret på huden är vacker. 
Det som retar mig mest är att jag fick till två bra bilder med stängd mun. I veckan var jag och fixade ett nytt pass. När gumman i luckan visade mig prototypen skrek jag rakt ut. Asså, det såg ENTE  bra ut... tog ett nytt fofo som blev bättre men långt ifrån bra. Jag vet att jag är den som kritiserar mig allra mest i dessa lägen, men jag lovar. Det blev inte bra! 
Anledning 1 jag ler alltid med öppen mun, det har mormor sagt till mig. samt chrille första gången vi träffades. Han sa att jag hade ett av de vackraste leende han sett, det tog jag till mitt hjärta och tänker på det varje gång jag ler!
Jag frågade gumman i luckan varför man inte får le med öppen mun? Tänderna förändras mest, svarade hon. Jag ville påpeka att jag bytt hårfärg B E T Y D L I G T fler gånger än jag tappat mina framtänder. Men tror inte jag kunnat rubba henne ändå! Järnladyn.
 
In this moment försöker JP föra ett samtal med Chrille som befinner sig i Las Vegas. Igår på dinner skulle Anna-Karin meddela vart på jorden han befann sig. Och ni vet ibland när man ska säga något som man kan, man ska uttala det rätt och tänker slå till på en fem etta, också blir det fel. uttalet blev knas och likt den smålänning hon är kom det ut "Far är i Laaas vegas". Folket runt bordet ( mest jag som satt bredvid) skrattade högt. Skrattar inte ni tycker jag något synd om er. Ni får försöka se helheten. 
JP ropar i alla fall mest Hallå.
 
I fredags kollade vi på en film på specialpedagogiken. Från idiot till medborgare hette den. Handlade om hur Sverige behandlade folk som var "sinnesslöa" alltså allt från personer med vad vi idag vet är dyslexi ADHD till personer med svåra funktionsnedsättningar. De mätte tex. storleken på huvudet för att veta hur smart man var... 
När vi sedan diskuterade detta. Sa jag att om vi haft samma mått idag hade nästan hela vår kungafamilj suttit på ett sådant ställe. Hur sick?
sick.
 
Igår hade jag och JP Juleljuset ett par timmar på dagen. Den innehöll traktor körande, fyrhjulingskörande och så sågade Julle sin första pinne! Den lilla kämpen fick sågen och pinnen och sedan höll han tungan mellan tänderna och sågade allt vad han kunde, efter ett tag blev han trött och satte sig ned, tyvärr blev det då så att han sågade sig i benet och det var ju inte menignen.
 
Kontentan av helgen är att det får plats tre personen både i traktorn och på fyrhjulingen!
Ciao!
Kommentarer
Postat av: Mormor

Så roligt att jag såg att du skrivit på bloggen!!! Nu har jag studerat hela hösten, det har blivit nytt år, och nu startar livet om igen. Ha de gott med gullepulle, och studera flitigt. MM

2015-01-18 23:32:03
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: