Tårta

För att behaga er stackare som faktiskt tittar in här lite då och då, tänkte jag skriva att jag just nu sitter hos Måååmååå och lär mig göra Praline tårta.
Har ni inte ätit den, synd för er. den är god, mycket god. Gud är god som låtit mig äta den vid ett flertal födelsedagar.
Nästa gång den äts är på söndag då jag blir ett år äldre. sista tvåan rullar runt och blir en trea. första tvåan står kvar så det känns tryggt, inte en allt för stor förändring! 23. Är inte riktigt där jag hade B E S T Ä M T mig för att vara men det behöver jag ju inte lipa om här ente
 
Anyway, så har mormor gjort desperata försök de senaste året med att ge mig receptet på tårta hon alltid gör till mig.
De första åren gick det ju bra att "undvika" den hinten. lotsas att jag inte läste receptboken jag fick handskriven (!!!)
Men så efter vårens tråkigheter fick jag ju inse att alla inte lever föralltid. Det är inte bara jag som blir äldre. alla blir det. ( Kul att livet bestämmer sig för att vara rättvis just där...)
Så jag slog nävnen i ordet och sa NU lär du mig baka den.
Så här är jag på plats i Villands Vånga och lär mig baka praline tårta. Bottnarna är i ugnen, krämen är krämig och sockret har snart stelnat till perfektion. Det går bra det här.
 
När tårtan är klar, drar jag vidare mot k stad för att träffa mina BABES.
Ha följer ni Jonas Hallberg på instagram. HAHAHAHA skrattar varje gång han skriver babes, vilket är ungefär lika mycket som jag är sarkastisk. Med andra ord är han skitkul!
 
Annat som är skitkul är Liseberg. Där var jag och åkte kaffekopparna med Märta i tisdags. Jag vann ingen choklad men nöjer mig med att ha tur i kärlek. OCH så kan jag ju skryta om att jag en gång för 10 år sedan drog högsta vinsten på holjemarknad i ett sådant där stånd där man skulle välja ett rep bland 1000 och dra i det. Jag mins att det kom upp en plast stjärna och jag blev besviken. På den dock stod det 1:a vinst. Och de bakom mig jublade. Jag vann så en stor gul hund som var geggig runt fötterna.
 
 
 
Kommentarer
Postat av: mormor

Hund, geggig runt fötterna???

2015-08-13 21:41:36
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: