Hv

Hallå folket!

Större delen av detta inlägget kommer handla om mat, så gillar ni inte det så bör ni kryssa nu.

I fredags åkte jag och JP till Falkenberg för lite spa! Fick det i födelsedagspresent av honom. Så vi började direkt med spa:andet. Det var najs, och man blev lagom dåsig efteråt! 
Sedan var det dags för tre rätters, Åhåååh gott!
Vi började båda med Timjanbakad vaktelfile med inkokta
Äpplen, syrad kål, shiitake & rökt fläsk
Till huvudrätt valde sedan jag 
Rosastekt ankbröst med potatispuré , confiterat anklår, puylinser, choklad och plommonsky.
Alltså, shit. Så gott! JP valde smörstekt sejrygg med Anya potatis, kronärtskocka, timjan, fänkål &musselsås. Smakade också gott. Men där han jag tyvärr inte ta en bild!
Till efterrätt valde sedan jag chokladkräm med hasselnötter, viol & lakritsmaRräng 
Också smuligt och gott, JP valde päron tartelette med vanilj & rostade mandlar 


Åh, hade kunnat äta allt igen! Så fint!

Efter middagen och underhållningen båda av killarna på scenen och paret bredvid oss somnade vi gott i himmelsängen!
På morgonen var det sedan GOfrukost och  sedan dags att checka ut. 



Nästa stopp blev Jönköping, där vi gick ett varv på A6. Shopping centret inte motorvägen. Något besviken på storleken, men de bjöd på en god grillbuffe med ett glas vatten för 6 kronor! 
Sedan intog vi kinnarps arena för lite hockey. Jag styrde stegen mot souvenir shoppen för en hv tröja, eftersom det var rea blev jag glad, och efter att jag betalat mötte jag Johan Davidsson ( killen vars tröja nu hänger i taket!!!!) fick hans autograf på tröjan och vips så steg den över orgiNal priset! 

Avslutar med en bild på min finaste!


Det bästa jag kan vila ögonen på, de blir inte fyrkantiga och jag får oftast inte huvudvärk av lyset! 
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: