Passionsdröm

Godkväll Människor.

Det är onsdag och TV4 har gjort som plikt och serverat bonde söker fru till oss. Även om jag inte tror det blir bättre tv än när de filman en man i en Box som kräks av kissdoften, var jag nöjd med kvällens avsnitt.
Till avsnittet bjöd husmor ( jag.... Sluta skratta mamma!!) min man på passionsdröm.
Något jag sett på halv 8 hos mig för någon vecka sedan. Liksom passionsfrukt, vad kan gå fel där?

Cheesecake
2 ägg, separerade i gulor och vitor 
100 g cream cheese 
1 dl strösocker 
1 dl vispgrädde 
2 passionsfrukter 
1 mogen mango 
2 dl Start müsli 

Där hat ni ingredienserna. Plus en hallonsås upptill. Jag tog bort sås och serverade bara hallon. 
Det var väldigt gott!!!
Dock ska jag nog dra ner portionerna lite till nästa servering...

Eller inte. Innan drömmen intogs hade jag tryckt i mig en macka en bit morotskaka och så kvällsmat i form av fiskpinnar och potatismos. Allt inom loppet av två timmar.... Fikan innan kvällsmaten stod dbk mötet för. 

Anledningen till att jag skriver är ni. Jag vet ju att jag är er humorbank och vill därför dela med mig av bilder jag observerat.



Detta händer john varje kväll..... Jag har aldrig vaknat av kon.. Herre Gud jag har stirrat på denna bilden så många gånger och alltid tänkt gris. Men det är ju en ko. Det ser ni ju!!

Där emot har jag vaknat av en häst. True story!
För någon vecka sedan drömde jag att jag låg i min säng, och runt i vårt sovrum galloperade en häst. Runt runt, tillslut början den springa upp på väggarna och tillslut springer den uppe i taket. Och jag tänker Hallå! En häst väger mycket den kommer trilla rakt ner på mig, och så slänger jag av mig täcket och springer in i min lilla sminkhörna.
När jag vaknar står jag i den hörnan och stirrar rakt in i spegeln. Ingen rolig syn att vakna upp till vill jag lova. Något skakis kunde jag gå tillbaka till min säng, nöjd med att ha undansluppit att få en häst i ögat samt att för första gången gått i sömnen!
I Wanna go there! Yay yay yay!

Okej har ni skrattat?
Fnittrat då? 
Okej va sura då... Vad bryr jag mig ?

Idag hat jag pratat med mormor. Även om vi turas om att ringa så står jag ofta på maxi under våra samtal. Herre Gud vad de väggarna fått höra, för att inte tala om de anställda !!!

Igår såg jag Manchester ge bort två poäng. Det ska vara tre inte ett. Fellaini tog två gula och fick se rött i 90. Men han E ju bara hår den... Jag såg också rött medanns john såg svart då han sov. Jävla United, spela eller skjut!!

Förresten går det bra för mina lack bilder! 80 följare! Jag blir så glad varje gång någon följer mig eller gillar mina bilder! Framför allt blir jag glad när jag ser att jag utvecklas! Funderar på att göra om någon av de manikyrerna jag gjorde i början för att visa Hur bra. Men kan bara dumt att skryta.....

Här har ni en bild på mig och EB. Jag är väldigt nöjd med mig själv här. EB är ju alltid fin så jag låter henne få vara där.
Men som jag ser ut här vill jag uppfattas, trevlig. Jag tycker jag ser trevlig ut, kanske till och med vacker. Ibland över jag på att le i spegeln, ibland tycker jag att det blir bra och jag känner mig fin. När jag sedan ser bilderna ser jag aldrig ut som i badrumsspeglen... 
Men här lyckas jag nog. Det känns bra. 

Jag gillar mig 
Kommentarer
Postat av: Mormor

Vi gillar dej vi med! Men måste man krypa in i hålet för att kramas? Det var enda översättningen jag hittade. Eller får du skriva vad det betyder för oss obildade. MM

2013-11-11 22:42:55
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: