fars dag.

För mig är Far och pappa två helt skilda ord. kanske för att Far aldrig använts av mig muntligt. tjaa förutom när jag lekte då, lekte aldrig i real tid utan minst 100 år tillbaka i tiden, på med mammas korsett ( i hemlighet) från hennes bröllop och far användes så ibland. 
 
Pappa har alltid varit det rätta för mig, lika så mamma även om mor används betydligt oftare.
där emot har jag en Far. Far = Christer.
John och hans syskon använder bara Far och mor. en gång sa John morsan. Men jag sneglade bara att sa att han skulle sluta stegra sig sådär...
Eftersom Far inte legat i mitt vokabulär blir det istället som ett namn för mig, därav den stora bokstaven. 
En och två gånger har jag sagt Far när det pratats om just Chrille.
Och det har aldrig känts fel, eftersom jag inte assosierar det med pappa. ( Fan vad mycket krångliga ord jag drar till med idag, impade??)
 
Ni kan kanske gissa att farsdag då ha spenderats med just min Far. Vi har ätit älg och glass. Inte just i den kombon, men i den ordningen. Alla kidsen Petersson och så Jag och Juleljuset. Vickan kom när det nalkades glass och om hon var välkommen.
Allra gladast blir jag nästan när hon kommer i min klänning. Den jag köpt till henne, aaahh så fin hon är i den. Klart hon är fin i allt, men lite extra i den och min livmoder skjuter ut tre extra ägg vid blåtta åsynen!! Vacker.
 
Idag snackade vi historia. Hon frågade vad man använde an påskfjäder till som hon hittat. Jag förklarade att man brukar sätta den på pinnar till påsk för att ha fint.
Jag vill ha den i håret, sa hon. Och vips var vi tillbaka på 20-30-talet och gick igenom modet. Älskar historia!!
 
 
Igår firade vi Otto...Halv sex kröp jag ned under täcket igen. Och då hade jag hunnit med en del. Dels målat mina naglar i form av fotbollstema. Liverpool och Malmö FF. Kommer INTE hände igen.... Men Otto var givetvis värd det! Mot slutet när endast eliten stod på sig bjöd Dj Dempa på lapdance, och även om inte jag fick motta den var jag lyckligaste på stället!!
Gb bjöd givetvis på näsflöjt när vi alla stämde in i MIo min Mio för födelsedagsbarnet. Fattig bondräng och jag är en jävel på kärlek hann vi också med.
 
Jag har utökat min rutin om dagarna. Varje dag sjunger jag igenom tre låtar. Först Roar med Katy Perry, sedan I'm on top of the world, och tillsist Mr Big med To be with you. Jag läser noga textent ill melodierna för att övertyga mig själv.
Måste det. Jag är bra.
För just nu är inte det min första tanke när jag vaknar, hell no.
Att inte ha ett jobb är dötrisst. Jag har sådan ångest och jag blir så väldigt otrevlig eftersom jag redan vid middag är så understimmulerad. John får ta skit som inte han ska ta, och det är tråkigt. Jag förklarar att det inte är hans fel. Men känner mig ändå kass när jag skriker att han är kass.
Bara idag målade jag om naglarna tre gånger. Visst jag var inte helt nöjd första gången, men det var ändå brukbart.
 
I veckan gjorde jag en efterrätt från halv åtta hos mig, tyvärr kunde inte Helge komma... Men vet att han hemskt gärna ville! 
Passionsdröm hette det. galet gott
prova!
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: