Shoessss

Tjenare.
Jag sålde precis två par skor till en liten gubbe och gumma.
Vi har exani skor. Fina tygskor i miljoner färger. JAg och Hanna den förste hängde några från taket och genast blidde alla kunder till apor och slängde och hade sig i taken!
Lugne ner dig för bövelen!!
 
Änyvay. Skorna är märkta att de kostar 249, vissa 199. På bordet som står i mitten står det en skylt med lite bilder på skorna. Printed by meee ( Hanna den II) och så står det TVÅ par för 199.
Detta blev för mycket för lill gubben. Pallade inte trycket helt enkelt. Han svimmade i två minuter, varpå jag kyligt förklarade att sådant beteende inte är OK.
Shure shure, sa han och ställde sig på alla fyra.
Men försöker ni lura mig? frågade han mig.
- Hell to the no, svarade jag och log med mina viiita gaddar ( perfekta tänder.. told by the dentist herself. Fast oroa er inte, mina fötter väger upp med att vara V Ä R D E L Ö S A. DET FÖRKUNNADE Rååååger. Sulor görs i detta nu och 1000 spänn kommer gå åt för att jag ska kunna gå om 10 år. Suucks. Längsta parantesen??)
Back to gubben.
Glad i hågen blev han och sprang tre varv runt pallarna med skor när han förstått att jag inte körde några practical jokes på honom.
När frun sedan valt ett par till sig själv frågade hon om han ville ha. Han vänder genast blicken mot mig.
-KAn jag ha sådana??
-ehh.. hrm. JA självklart. JAg har flera killar som har köpt dem. fast de är nog menade till tjejer då storlekarna inte går så högt upp. Men jo ja du kan ha dem!
- Okej, för här är en 41..
-( whaaaaat 41 inga big steps här inte) Men prova du, de kommer bli NAJS.
- Förresten, vad var det för fel på de killarna?
- De var tonåringar ( sa jag i ett försök att låta hoppet spira. Icke sa nicke. han ställde raskt tillbaka dem. Kanske hade blivit bättre om jag sagt sanningen och sagt att det var en 10 åring som blev tvingad av sin mamma.. hehe)
Hoppet spirade inte och han ställde tillbaka dem. Men glad blidde frugan och hon valde ett par till.
 
I kassan var det glädje tårar från mannens sida.  Bättre köp hade han aldrig gjort! Ville säga till honom att köpa en snickers. För det är också ett bra köp. Men vi säljer ju inte snickers så tänkte att de kanske ser ner på mig här då... De kanske ser ner på mig att jag bloggar också! :S Oppss.
 
Ikväll är det kör och sedan är det ta mig tusan fredag IGEN! GöTt
 
se you later!
 
 
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: