it's all green!

Rubriken passar utmärlkt känner jag då det är grön onsdag hos Karin och det äntligen har kommit lite regn så nu är träden pigga och gröna igen!
 
idag bjuder jag på ytterligare ett lack från London.
LA. Colors Palm tree. Ett riktigt grönt lack, men ändå inte skarpt.
Tre lager krävdes för att få det helt täckt och sedan toppade jag det med dagens kanske bästa inköp Seche Vite. som är en klassiker för veteraner. men för mig som är ny var det nya grejer under solen.
SV är ett topplack som man målar på blött lack, det kladdar inte, lägger sig som en hinna och torkar SUPER snabbt!!
verkligen att rekomendera! 129 riksdaler på åhlens.
Jag har kört med depends toplack som jag inte rekomenderar då det oftast ändrar färg helt på lacket...
Behöver jag säga att SV ger lacket en otrolig glans också?!
 
Trevlig onsdag!
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Karin || Vacker & Underbar

Väldigt fin nyans!

2013-07-31 22:47:05
URL: http://www.vackerunderbar.se
Postat av: Tove

Kan tipsa om att Seche Vite - liksom de flesta lack - är så otroligt mycket billigare att köpa via nätet! För knappt 300 kronor fick jag en vanlig liten flaska, plus en refillflaska på 1,2 dl! Ett tips till nästa gång.
Kan också passa på att tipsa om Seche Restore, för ditt Seche Vite kommer att tjocka till efter ungefär halva flaskan och då använder man helt enkelt Seche Restore för att tunna ut det lite igen, utan att förstöra den snabbtorkande effekten!

2013-08-05 23:20:41
URL: http://nailme.blogg.se
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: