2013

Lättaste rubriken på året? 
 
Möjligen jaa.
 
Julen har passerats och 2013 inleddes i lila och silver med fylla och god mat.
Fyllan höll sig på lagom nivå för mig då jag mest sprang och höll granen i barren då jag inte var redo att dansa ut den ännu...
Trotts att en del guestssss var villiga...
 
Ni får en bild på granen direkt, varför dra ut på det? Jag vet ju att ni sitter där och suktar.
den ser lite litet klädd ut tycker jag nu, men alla kulor hade inte kommit på plats vid foto tillfället!
 
Julhelgen passerades och mellandags rean gjorde mig inte glad alls då jag inte köpt något. I all förödelse steg Johnte in och överaskade mig med ett Sims 3 väder Love that guy!
 
Nyår var i år bestämt att hållas hos oss, men då vi är ett stadigt gäng så fick vi all hjälp som behövdes med både det ena och det andra. Jag började förbereda maten två dagar innan, nej inte den färdigköpa potatisgratängen utan den dubbelmarinerade fläskfilén! Sug på det, smaka på orden. inte en chans att det smakar lika gott. Godase jag gjort! Smakade faktiskt nästa lika bra som mormors och då är jag pleaseeed!
 
Första marinaden på och så har den varit en sväng i ugnen. Ja ni ser ju att jag och John redan provsmakat lite. och Maggan och OB också, också jag igen....
 
Nyår inleddes sedan sedvanligt med champagne frukost och mingel! 
Efter det kom då huvudrätten med mitt fläsk och vi drog smällare hit och dit, tills alla tillslut hade fått en varsin krona på huvudet! 
Lyckligt nog lyckades alla på min sida bordet få varannan färg, lila och grönt som är skönt. 
december klipp kan bli de 12 champagne glasen jag köpte på Ikea för samanlagt 18 kr. Skönt att fynda sådant man egentligen inte behöver.
 
Jag fixade sedan så att mitt lag tog hem segern i nyårsspelen som i år innehöll en del fina tävlingar. All creed till Djdempa som fixade den enkla vinsten i danstävlingen. 
Vinsten som blev den andra för mig i rad, vilket innebär vinst i alla gemensamma firande för mig med detta gäng. Kändes sköööööööN
bra slut på året liksom!
Vinnarjublet!
Även här en bild på min outfit
 
Ja det var det nyrs firandet de.. Avslutades runt 4 då taxin äntligen dök upp 40 minuter försenad.
Och sista dansen blev Guldet blev till sand med Peter Jöback.
Tack och hej Lever pastej!
 
Vi nåddes också tyvärr av tråkiga nyheter under helgen då någon terrorist och ojärningsman kör öve vår lilla Ia. 
Mitt lilla hjärta, det gjorde så ont i mig och arg blir jag då ingen sagt något.
Okej, vi bor nära en stor väg och vi visste om riskerna. Dock fick vi två fina smarta katter som inte gick i näheten av denna väg. 
Ia hittades precis vid vårt hus, på den lilla vägen, vägen där alla som kör VET att det är våra katter som håller till.
Just det faktumet gör att jag blir änu lite ledsnare. och ungefär alla är misstänkta.
Nu ligger vårt lilla hjärta bredvid vedhuset så hon har koll från sin favorit plats!!
 
 

 
 
 
2013 nytt år nya möjligheter.
Tänkte igår ut en liten lista, ellertvå egentligen..
1 Listan, saker jag vill ha.
 
* En appel dator, liten smidig sak där jag kan conecta alla mina appel produkter, inte onödigt då min nuvarande burk håller på att ge upp hoppet för framtiden.
 
* en extern hårddisk, stavning? i fall datorn skulle dö vill jag veta att mina bilder och papper ligger i tryggt förvar!
* pengar, pengar pengar PENGAR!
* jobb
* fish eye objektiv till min kamera
 
2 listan, saker jag vill göra!
*  Resa!:
- Till Italien och kolla in balkongen där Romeo och Julia höll till, åka långa båtar och äta pasta!
- Till Grekland och kolla in tempel historiska gudar och annan historia!
- Åka till Manchester och se när United vinner PL
- Åka till Asien och upptäcka häftiga saker där!
- Åka till Israel klämma lite på klagomuren och få supa in ännu mer historia!
- Åka till Bath och titta på de saker som Marie Antoinette och Georgina Spencer en gång tittade på!
- Åka till versailles och kolla in Marie Antoinettes sovrum, klädkammare och klämma på ALLT!
En tur till ett varmt ställe hade också varit fint, få sola äta gott och bada med mina fina.
En shopping vecka i London hade jag ocks stått ut med!!
 
Åh det är så mycket jag vill göra!
prio ett ärså klart ett jobb, eller ett par miljoner från en trisslott eventuellt?
 
Nu behöver fisken lagas och det är jag som ska stå för den. Hälsosamma 2013 here i come!
 
Kommentarer
Postat av: Mormor

Tack så mycket för rapporteringen! Synd att man inte fick se filen med marinad 2, var nyfiken på hur fint du hackade vitlöken.
Prio 1 = jobb
sen kan du i lugn o ro beta av resten.
Allt gott! MM

2013-01-02 23:11:27
Postat av: Olivia

Behöver du resesällskap till Bath står jag redo. Vi kan nörda loss över allt som har med Jane Austen att göra!

2013-02-11 00:37:56
URL: http://ialivia.blogg.se
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: