Bok

Hola!
Kontoret börjar nu, johnnens favvo program. Läste på Aftonbladet att programmet stämts för att de gjorde narr av cp skadade.
Hur småsinta har människan blivit? Först skulle jag vilja veta vem som anmält dem? Inte tror jag att det E de som lider av sjukdomen i alla fall.
Förresten såg jag att Jonas Helgesson sk föreläsa i Växjö. Hade varit fantastiskt att se honom. En otroligt inspirerande människa som öppet och lätt talat med mycket humor om sin cp skada.

Nu så back on track.
Books, böcker, BOK.
Love them. Helst inbundna böcker då jag tycker om att känna på dem. Under min högstadie tid lästa jag hur mycket böcker som helst. Hela tiden. Många mer än en gång.
Jag har njutit av varenda minut då jag suttit med en bok. Att helt och hållet få sjunka in och leva i dess värld. Julafton för något år sedan spenderade jag med den sista Harry Potter boken som just kommit ut. Lästa boken från pärm till pärm samma kväll som jag öppnade den. Vissa sidor mer än en gång för att förvissa mig om att jag inte missat någon detalj. Ja Harry Potter böckerna är mina favoriter. Nu som vuxen om jag får kalla mig det men även som ungdom och barn. Heidi Böckman var också en författare som fint fyllde mitt behov.

Tyvärr känner benen av en stor under stimulans så de vill inte gå med på att sitta i fåtöljen och bara läsa en hel dag. Så böckerna har sinat vilket jag tycker är räv piss!!

En annan Donna som dock fyller behov är Astrid Lindgren. Någon presentation av henne hoppas jag inte behövs.
Idag besökte jag hennes födelsehem.
Med mig hade jag en fin trio. Alla på P.
John, Chrille kebab och Cillen. Jo P sa jag. Ni får suga på den karamellen.
There you go.

Vi fick ett varsitt hörlurs sett och så fick man var och en höra om Astrid.
Jag känner att av bara rösten känner jag mig så säker. Liksom att när vi sitter tillsammans och jag lyssnar på dig behöver jag inte oroa mig. Vi kan sitta här du och jag och läsa och lyssna. Och inget ont kan hända mig.
Inte alla som har den powern bara i rösten!

Bruttan ställde ju till med en del rabalder också. Heja henne!

Aah har svårt att koncentrera mig just nu då en film på tv vill få mig att gråta...

Ger er lite bilder istället.
John med barnasinnet kvar, kolla in smilet på min finaste juvel!!
Astrid Lindgrens hus där hon föddes .
Trädet som gav idéen till sockerdricksträdet i Pippi, då det också var ihåligt. Och sedan lite böcker!!

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: