Strong!

Hola!
Någon som vet hur man får ! att vara upp och ned? Hälsningsfrasen hade ju liksom blivit lite roligare om jag hade gott all in. det gör jag inte nu och det får mig kanske att verka passiv? inte?
Okej JAG hade tyckte det hade varit roligare om jag hade fått skriva det upp och ned!!
 
Jag har idag bevisat en sak, en teori jag funderat på ett tag. Jag har ju gått utan jobb ett tag. Yes det suger men det är inte det jag kommit underfun med.. trot eller ej!!
Nej jag har kommit på att det enda du behöver för att få ett jobb är ett jobb!
Nu droppar jag bomben.
Jag har fått Jobb på Ikea, YES! inte på varuhuset, där jobbar JP extra så jag FÅR inte jobba där. Jag har fått jobb på Ikea Hemma AKA kundtjänst. Det känns så jävla bra. och så är jag lite stolt över mig själv. Dels för att jag faktiskt kom till en intervju. För tro mig det är inte a piece of cake att få jobb på ikea. Jag ska inte tråka ut er med detaljer, faktum kvarstår jag har fått ett sommarjobb.
Kundtjänst är ett sådant ställe många jobbar på ett tag för att sedan gå vidare, ett ställa att få in en fot på. För att sedan kanske studera eller göra annat. Min plan är givetvis att bli kvar, det hade varit GULD och gröna ängar.
 
Jag tänker inte ropa Hej ännu, men det är mitt mål och dit ska jag ta mig!
 
För att åter igen komma till saken, alltså det faktum jag kommit fram till. För att få ett jobb måste man ha ett jobb.
Så sant! Efter att det blivit klart att jag fått jobbe på Ikea har jag fått TVÅ jobberbjudande! Ett var att vara med och starta upp Biltema i Ljungby. helt klart intressant. Och nyss ringde min favorit resturang och berättade att de hade en tjänst ledig i sommar.
 
Det känns inte bra att tacka nej, eller första gjorde mig inget men andra svider ju lite.. blir liksom lite personligt!
Men jag vet att de är glada för min skull!!
 
 
Fram tills jag börjar på IKEA vilket är v. 21 alltså Maj ska jag då vara på Team Sportia. Jag inser att jag verkade lite mesig i förra inlägget. Jag skrev nog aldrig att jag trivs där, väldigt bra!
 
Skönt att ha något att göra, lära sig nya saker, inte sitta hemma. och så fyller jag ju tomrummet i mitt CV!
 
 
Ikväll kommer min mamma hit! IIIIHH min mamma. hon har givetvis resten av klanen med sig, men det är OK. Jag har en present här till henne, den är grön för jag ve att det är hennes favorit färg!
Hon har mat med sig också.
Jag har köpt Mango till efterrätt. Lite vindruvor, äpple och banan också, och glass!
 
En annan som kommer ikväll är vårt lilla juleljus! JULIUS! 
Lilla solstråle. Ni bregriper nog inte hur fin han är!
För att ni kanske eventuellt ska få en aning får ni lite pics på honom som jag knäppte på Maggies 30 års dag!
Har ni sett något sötare? Funderar på att göra en fototapet, är trött på gult hus.... ;)
 
När vi ändå är inne på det kan ni ju få den 28/3 i bildregn! Magdalena fyllde då 30 och vi firade henne ungefär hela dagen. Men det var hon så värd!
Det här gänget plus mig då, kom tidigt på morgonen med sång. Vickans favoritsång. Jag må hon leva.
Vi hade lite frulle med oss och sen berättade vi ( jag, Cillan och AKP) att överraskningarna inte var slut för oss.
Frulle och paket!
Vickan i Gudmors solglasögon. Söt som få!
Victoria och Julius med bästaste morfar!
Me and Julius!
Beauty queen! Cillan har tagit denna fina bild! 
 Beauty queens två och tre! Medans Magda fick massage  fick vi som inte fick massage istället mumsa på mint choklad och vatten.
På fröjd som var nästa stopp kom sedan överraskning.. eh 3? Hoppas ni hänger med. Eva och Evy på plats!
Efter att ha pillat på allt nästan, kom sedan Lisen och Stina från ingenstans Hehe.. Och sedan åt vi allihopa en fin måltid och handlade lite. Innan vi från Älmhult rullade tillbaka.
Hemma väntade en trött pappa och en ännu tröttare Julle.
Lite senare var det dags för kalas. det bjöds på en riktig, riktigt god kräft soppa. Här mor och dotter vid spisen.
Mitt guld vid dukningen!
Liten väntar på gästerna. Lägg märke till proffsfotografen i spegeln...!
Vickan håller ett öga så inget går snett med soppan! Spår en lysande framtid för henne i köket!
John och Anna- Karin lite syskon lika.
Guessts!!
Farfar, faster och vickan klämmer i från tårna i Ja må hon leva!
Efter kaffet kom nästan överraskning!
Påväg till Blåkulla gjorde de ett stopp hos oss! Hela gänget!
Alla var där!
idolen..
sötaste haren..
Birgitta och hönan!
stor som liten!
 
Ja, är rätt säker på att alla var nöjda med dagen!
Jag gick och la mig hel nöjd!
Kommentarer
Postat av: Mormor

Alltså, nu börjar jag bli riktigt orolig, var har du hamnat egentligen???

2013-04-07 23:58:05
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: