Nya Ikea!

I fredags var det premiär öppning för det nya Ikea varuhuset i Älmhult! Och japp jag var där, och inte bara det. Jag var nr 17 som fick gå in i det nya varuhuset och jag blev varmt mottagen av Ingvar ( Kamprad, ja first name bases. Där är vi nu)
Vid kvart över 6 stod bilen på Ikea, john började jobba då så det vart ju lägligt.
Då satt där redan 9 st andra och glodde. En hade varit där sedan halv sex kvällen innan, så jag var bara 12 timmar och 45 minuter sen till att få den finaste fåtöljen.... Men jag tar det som den ma.. Kvinna jag är.
Vid sju snåret fick jag sällskap av Chrille, med två systrar någon respektive, Hanna och Eva-Britt! Tillsammans valde vi en varsin fåtölj och slog oss ner och väntade, och väntade och väntade!!
Och sen, väntade vi lite till. Tills klockan blev halv tio och det började dra igång!
Scenen såg vi ju inte precis eftersom den stod i höjd med oss, men vi hörde. ...
Men sen vägde det ju såklart upp att vi hade första parkett när varuhus chefen sedan använde nyckeln och öppnade upp världens modernaste Ikea varuhus ( än så länge) 35 000 kvadratmeter av pure lycka! Nästan dubbelt så stort som det förra!

Och sedan följer ett par minuter som var något av det häftigaste jag varit med om.
Som nummer 17 gick jag sedan in i entrén där jag först fick hälsa på Ingvar Kamprad, fattar ni!?! Ta i hand och hälsas välkommen till Ikea av mannen som skapade Ikea?!?
Jag är glad att jag hörde var han sa, för bakom honom stod sen all personal och ropade, hejade på och busvislade! Sedan tog man rulltrappan upp och längs kanterna runt om, stod ännu mer personal och hejade. Tjong i kotteljongen så häftigt det var!!
Tänk att jag fick vara med?! !!

Resten av varuhuset var jätte fint! Som det mest som är nytt är!

Gick runt och försökte att inte spendera för mycket.
Ja det gick skitdåligt!!!!
Men åh så mycket fint det var, och åh så mycket erbjudande de har! Hade...

De 100 första som kom dit, fick också den stol de satt på. När 100 st kommit så fick de andra ställa sig bakom ett staket. HeHE
Min stol har i alla fall hittat sin plats! Och. Dåliga samvetet över att ha spenderat för mycket försvann lite när jag insåg att jag FICK en stol för 1000 kr!
Bohja!!

Här kommer lite pics från öppningen!
1. Alla stolarna halv sju på morgonen
2 varuhus chefen öppnar upp!
3. Jag!
4. Chrille ( orange mössa) hälsat på Kamprad
5 på väg upp i trappan
6 Kvällsposten valde sedan att använda bilden där JAG hälsar på Kamprad i tidningen, istället för damen som sovit där!! Scoore!!
7. Min fina stol, hemma. Temporärt ställe tills den hittar sin rättmätiga plats!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Oh, så häftigt med IKEA, det får du verkligen lägga bland dina minnen. Så snygg stolen var, och så söt DU var. Heja heja! MM

2012-11-07 17:57:55
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: