Juli

När blev det Juli?
 
Uppdateringen fortgår. Jag har fortfarande myror i brallorna och smått ångest över att sitta hemma. i går kväll var jag helt övertygad om att jag skulle cykla en runda i morse, nu är klockan 12 och jag har inte rest mig från soffan sedan 7 förutom att hämta en bit tårta i frysen.... Sorligt!
 
Dock kan jag dela med mig av att veckan ändå so far varit klart godkänd!
 
I måndags skrev jag på avtal för mitt nya jobb!
Jag börjar den 6 Augusti, som mattant och assistent! På friskolan som jag råkar bo granne med ;)
 
Så inga avstånd att snacka om, passar morgontrötta mig!
 
För att fira mitt nya jobb, bestämde jag mig för att baka en Tårta, key lime pie blev det. Så det är ju en paj egentligen. Man jag vet egentligen inte vad som skiljer dem åt! 
Så på kvällen kom Chrille, Maggan, GB och OB hit och den smakade så jäkla bra!
 
 
Så få ingridienser som behövs för ngot så gott!
digestiv, smöt, lime, ägg gulor, mjölk och grädde! Tror det var allt... lovar inget dock.
 
som resultat av min inbjudan till tårta, blev jag medbjuden till Liseberg av Maggan och OB. Man är ju inte dum, så jag hakade på så 08.00 drog passaten från Bråthult på Tisdags morgonen.
 
Och Lite över 11.00 stod vi inne på Lisebergs området!
Ingången, och som av en händelse mitt och Johntes hotel i bakgrunden!
Gothia Towers. Förhoppningsvis ska vi bo i det vänstra tornet som inte byggs/byggs om(??) hehe. Fönster vore ju att föredra! 
Anton och Otto och främling.
Jag och Maggan åkte först.
Åkte faktiskt allt! Utom atmosfear, som höjdrädd lockade det inte att åka 147m up i luften för att sedan falla neråt i 110km/h
Dock åkte jag Höjdskräcken som sagt, 60 m pallar jag ;)
Åkte inte kanonen heller, vill inte hamn upp och ned. Nej tack!
Balder lockade dock verkade det som och den intogs 4 gånger. Det blev också ett besök i Gasten, vilket fick mig att skrika högt ett par gånger. och sedan åt vi också på en spök restaurang, lite kusligt men mycket trevligt! :)
 
Fick ett hellregn över oss precis i början, och jag var blöt där jag inte brukar bli blöt ens efter en visstelse i duschen!! Men lite vatten har ingen dött av, och luften bjöd på lagom värme och Karusellerna på adrenalin så vi frös aldrig!
5 Över 11 lämnade vi Liseberg och begav oss hemåt! Så halv 2 dök jag ner i sängen och somnade gott!
 
Onsdag var jag bisy med inbjudningarna till mitt 20 års galaj och på kvällen åkte vi till Blekinge för grillat,
  bad ( jag hade inga badkläder med mig vilket jag ångrar jäkligt bittert) efterätt och fin fin utsikt :)
John badade
 
Hela skaran
 
Jordgubbar, glass, grädde, maränger och citronsås till efterrätt
 
Blekinge
 
ser fram emot helgens semester med John, det behöver vi! 
 
*TjingTjing*
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: