Jaktmässa 2012

I helgen var det dags för den årliga Jaktmässan på Bosjökloster och vi var givetvis där!
 
Mitt jakt intresse har väl tidigare sträckt sig så långt som till Hälge tidningarna som jag fann rätt rogivande ett tag där på 20 hundra talet.
Min sambo har dragit detta något längre och tog som sagt jägarexamen tidigare i år. Sedan innan jagar ungefär hela släkten så det var ju inget nytt under solen.
 
Så i lördags gjorde vi slag i saken.
 
Jag såg mest fram emot att få fingra på min nya bästis ( kameran) och fånga Bosjökloster på oändligt massa bilder. Det fick jag också, fast det var lite svårt att inte få med en massa tälttak.
 
Vi vaknade passande nog då upp i jaktstugan på lördagsmorgonen och begav oss rätt så direkt mot Skåne. Home sweet home
 

Innan vi kunde svänga av mot klostret fick vi stå i kö i nästan en timme, innan vi till slut såg målet och polismännen vinkade in oss. come on baby
 

Vi hade bra tur med vädret och PW fick äta sin älgkebab som varit ett stort samtalsämne på vägen ner.. (....)
Jag vill gärna åka dit fler gånger och bara se klostret och parkerna runt omkring då det var en väldigt vacke plats. Ja givetvis knäppa en och annan bild också ;)
 
Med oss hem fick vi sedan ett par jakthandskar som är Mycket bra att ha till vintern och ett vapenfodral.. Vi såg på hundshow som var väldigt häftigt att titta på, helt otroligt vad vissa människor kan! Att man kan åstakomma något sådant med en levande varelse!
 
Ja, dagen får helt klart godkänt,vi trängdes runt med en väldigt massa hundar och en hel del barnvagnar. Och när vi åkte hem var vi båda nöjda med dagen.
Kvällen avslutades hos Magda och Ante, givetvis Vickan också som bjöd på socker show!
Passade på att smygfota Håkan Dalby ;) Os medaljören ni vet :)
Givetvis blev det ett stopp i den lilla antik affären på området!
???
Nöjd kille!!
 
*TjingTjing*
 
 
 
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: