storhets tid

Min kvinnliga sida:
[   ] Köpt en hårfön?
[ x ] Sminkat mig i annat avseende än att se rolig ut?
[ x ] Följt med som smakråd vid en shoppingrunda?
[ x ] Pratat känslor?
[ x ] Tänkt på att matcha mina kläder?
[ x ] Berömt en person av manligt kön för sitt utseende?
[ x ]Ringt upp en person utan konkret syfte?
[ x ] Funderat på namn åt mina barn?
[   ] Insett storheten hos Barbra Streisand?
[ x ] Druckit Cosmopolitan?
[ x ]Sett ett avsnitt av "Sex and the city"?
[ x ]Sett två avsnitt av "Sex and the city"?
[   ] Känt mig sugen på en kopp te?
[ x ]Känt glädje över att få blommor i present ?
[ x ]Gjort någonting romantiskt på eget initiativ?
[ x ] Blivit arg utan anledning?
[    ] Brytt mig om H&M:s val av modell?
[ x ] Pratat skvaller?
[ x ] Varit arg/sur utan att tala om det?
[ x ] Kramat en kille?
[ x ] Dansat?
[   ] Bakat åt dig själv?
Totalt: 17 poäng

Min manliga sida:
[ x ]Ljugit om hur mycket jag har druckit?
[ x ] Ätit en blodig stek?
[ x ] Läst en biltidning?
[ x ] Framgångsrikt använt en borr, hammare och diverse andra redskap?
[ x ] Lovat att ringa dagen efteråt och sedan struntat i det?
[ x ] Skött grillen under en grillfest?
[  ] Läst en bok av Jan Guillou?
[   ]  Läst ett nummer av slitz?
[ X ] Dunkat någon i ryggen i syfte att få denne att känns sig uppskattad?
[    ] Känt mig hungrig efter att ha ätit en hel pizza?
[    ] Gått på en Ulf Lundell-konsert ?
[  X ] Använt händerna till att slå någon i syfte att skada denna person?
[    ] Sett alla Die Hard och Rockyfilmerna?
[ x ] Diskuterat bröst?
[    ] Gjort lumpen?
[    ] Läst nick hornby?
[    ] Känt mig nödgad att bräcka någon i armbrytning?
[ x ]Känt mig häftig över att åka jättefort i en bil?
[    ] Enbart stirrat snettuppåt vid besök på en pissoar?
[ x ] Lagat någonting på egen hand?
[ x ] Skrikit "kom igen nu gubbar" på en fotbollsplan?
[   ] Tävlat i att dricka öl?
Totalt: 12 poäng

 

DET KOMMER MERA!

 

Detta gjorde jag…

för 15 år sedan (1996):
Var ett skottår som började en måndag. Jag fyllde 4. Bodde i Vånga med Mamma och pappa och Virran. Göran Persson tar över Socialdemokraterna, Mona Sahlin lämnar Sveriges riksdag (Y) 50 lappen kom tillbaka och Kungen firade 50 år.Sommar spelen i Atlanta började och OS firade 100 år. Den vilda vann årets melodifestival och Frank Ådahl kom på 5 plats.  sverige kom på tredje plats i Eurovision som hölls i Oslo.  Irland vann för fjärde gången på 5 år.

för 10 år sedan (2001)

Vi flyttade till Näsum, jag och virran började på näsums skola. Mamma gifte sig med Peter. Och livet var väl rätt bra.

för 5 år sedan (2006)
14 Bast... Gick i 8. Klippte håret i page typ, färgade det svart, hade gråa cheap monday jeans och en t shirt från H&M med regnbågar och frägade öronhänge. Liten Emo period kanske?  En Hatt hade jag också som Virran fortfarande skrattar åt. Kan ju hänga ihop med att jag umgicks med en som hade blodcancer i benet. Dock hade jag Lisa, och vi terroriserade blomman i matterummet.

för 3 år sedan (2008)
Jag började Gymnasiet. florist var det. Lämnade högstadiet, inget jag saknar. Förutom lärarna som var utomstående. Hade special arbete i 9:an. Jobbade med Titanic, Olympic och Britannic. Redovisade i 40 minuter och såg på hur min klass satt framåtlutade med tungorna hängandes utanför .

för 1 år sedan (2010)
Jag fyllde 18. Tog körkort. Var på Granada för första gången och föll pladask. Var i Spanien med Frida. Började sista året på gymnasiet. Spenderade onsdagarna hos fam. Olausson och tittade på Sveriges mästerkockar. Klagade på krukväxterna, men hade det jäkligt fint.


för 3 månader sedan (Juni 2011)
Åh månaden i mitt liv. Detta årets bästa månad, so far. Hade precis kommit hem från Kreta med Malin. det var student tider. Skattjakten, karnevalen, supande, Balen! och sedan studenten it self den 10 Juni. Sen var det avskedsmiddag för mig, Midsommar firades, fin helg. Och jag flyttade till London den 29 Juni.

Jga hade också lååångt fint mörkt hår som jag färgade av till blont typ och klippte av 20 cm. Jag grät som en gris.

igår
Jobbade jag, kidsen fick äta rester. Jag låg i sängen hela dagen och tyckte synd om mig själv. Och åt ungefär allt jag fick tag på. Fick fina nyheter, och skypade.

idag
Jobb. Har snackat en del med städerskan, bloggat, druckit kaffe. Ska fräscha till mig och ta mig till Voctoria för att kolla upp biljetter till Oxford i helgen med Alva.

i morgon
Torsdag, jobb. Ska kanske ta mig till st Paul's och köpa skivor till MM

om 1 år (2012)
Då har jag jobb och är lycklig! Lastbils kortet ska vara taget, och jag ska inte bo hemma.

 

*TjingTjing*

Kommentarer
Postat av: Smuch

[ x ]Sett ett avsnitt av "Sex and the city"?

[ x ]Sett två avsnitt av "Sex and the city"?



HAHA! [ x ] Sett alla avsnitt av "sex and the city" flera gånger om?

2011-09-08 22:22:38
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: