Ärad vare Gud i höjden!

Åh, fick ett sådant lägligt mail nu så jag nästan brallade på mig! Tack käre snälle gode Gud!

Jag vill skriva roligt, och fyndigt. Jag vill få er att skratta när ni läser.
Jag vill svälla tre storlekar inte bokstavligt talat när jag själv sedan läser mina inlägg.
Dock blir de färre nu för tiden, det roliga har sinat ut. Försvinnit. Men eftersom jag inte jobbar så mångar timmar om dagen, spenderar jag resterande tid med att försöka vara rolig. Jävligt rolig tillvaro ska ni veta. Jag skrattar hela tiden.
Tog mig till St. Paul's idag för att köpa skiva åt MM. Då tydligen inte Maglemer kören fyller hennes tonbehov.
Jag slirade in, medans Ronny & Ragge sjöng om att de körde fort som fan i mina hörselgångar. Och stog där ett tag och valde mellan de olika skivorna. Gick sedan mot ströms. Lyssnade på min musik, trampade i takt. Kände de 22 graderna mot huden och vinden i håret.
Livet kändes fint.
Rakt fram har vi Fleet street. Jag svängde vänster och in i en bokaffär.
Kvällen spenderades med T på soffan i köket. Vi kittlades, han var inte alls med på mina regler. Att jag fick kittla honom som var kittlig, men han fick inte kittla mig som är ännu kittligare.
Försökte mig på att använda uttalet " jag är inte kittlig och speciellt inte under fötterna"  Men någonstans i översättningsprocessen gav jag upp.
Jag är ingenting utan min gramatik-överensstämmande- översättare google.se insåg jag då.
Tufft, men sant.
A frågade om jag vill ha middag med dem, självklart svarade jag. Fint sa han, det blir korv. FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN tänkte jag.
Kände mig lite som Bridget Jones där, i första filmen när hon pratar om att hon precis pratat med någon kille som visar sig vara dör sen 30 år tillbaka. Fast med fin översättning som jag klarade utan google.se believe it or not skrivs det då FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCK över rutan istället för Fan.
För nästan 45 minuter sedan tänkte jag att det var värt att sätta på en film att somna till, då den skulle vara slut i lagom tid. det har ju skitit dig lite nu. Kaske ska ta ett avsnitt av NCIS. första säsongen första avsnittet? Låter mustigt.
19e bilden: En person som är snygg.
Tar min minsting till lillebror, som tydligen inte är så liden längre, 7 år har du hunnit fylla. Första klass går du i.
Dumt kan tyckas att skriva detta, då du absolut inte kan eller kommer läsa detta själv.
Men din lilla plutt, jag har spått en fin framtid för dig, snygg har du alltid varit. Och kommer bli en riktig charmör, ser mitt inre öga. Om du fortsätter på samma välsignade väg som du nu går på.
Mor köpte röda jeans till dig och samtidigt som en liten bit dog av mig då, förundrades jag över hur jäkla häftig du är.
Dock kommer minnet av dig i din helkropps pyjamas, som var grön. med en luva som en drake alltid vara det det du varit sötast i.


HAHAHA måste bara tillägga dagens asgarv som visserligen kom någon timme efteråt, då jag tänkte tillbaka på samtalet. Från MorMor.
M: Men kör du runt på byn då så tar jag bort min välsignade hand från dit huvud! Det ska du veta!


Klockren, MM. Du är bäst!


*TjingTjing*
Kommentarer
Postat av: Mormor

ja ved om att, MM

2011-09-14 03:56:14
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: