soffläge

Då jag fortfarande är mellan två jobb, har jag antagit mig uppgiften att komma på roliga, spännande, exalterade rubriker. Och ni ser ju hur det går. Framgången stiger mig inte precis åt huvudet.

Vaknade av att mamma klappade på mig i morse, när jag låg där utsträckt över soffan.
Medans jag började processen, resa sig upp utan att lämna skinnet kvar på soffan funderade jag på vad som kunde vara anledningen till detta milda uppvaknande.

Jag tror lilla mor har blivit en liten sofftis. När hon igår lyfte upp ena kattungen och pratade till den som en bebis, blev jag lite förvånad. Hon är nog glad att se mig kom jag fram till.
Vi utförde fint teamwork från början till so far av dagen. Sjöng två stämigt i bilen på väg till Maxi när vi övade på körlåtarna, och sedan scannade jag och packade medans mor flängde runt efter varorna.


Sen gasade vi hemmåt där vi packade in allt och sedan flängde till Bromölla. Jag joggade mot Böckamans och köpte baguetter och krälade sedan vidare mot Apoteket där jag plockade på mig lite allt möjligt, tills mor kom dit hon också och kollade över inköpen innan hon betalade. Vi, rättare sagt min mor, köpte oss ett varsit rosa-band så nu har jag ett sådant också.
Sedan gasade vi hemmåt igen mot Najsum där vi plockade upp två styck brödrar vid skolan.


Alltså prick Anna är så söt så jag får lite återbäring. Jag ser också att när jag målade katthuset för ett tag sedan var jag kanske inte så noga med framsidan? Kan kanske stryka målare då....

Sen blev det kalas på utemöblerna, räkmacka och ett glas Pepsi. Kände solin i ögonen och tyckte att livet kändes fint, tills Palle Stina kom och lekte självmordskandidat då hon utmanade mig på min räkmacka. Dum As! En räkmacka slarvar jag inte bort!
Såg att mor varit i farten igen, en lykta från en traktor och sedan pakethållaren från min gamla, gamla cykel. Jag vill så gärna ha en trädgård så jag kan få plantera och anlägga. fy så roligt! Lägga stenar i mönster gräva rabatter och så!

Kvällen är oplanerad, kanske ska börja packa inför morgondagen, då bär det av till Dönnaberga för förfest innan taxin hämtar upp oss, och efter allsång i bilen stannar han vid Granada. SÅÅÅÅ JÄKLA FINT!


Har inget mer sådär intressant att dela med mig av.
Jo jag körde upp till hålan för att tanka den stora bilen, svänger runt och parkerar framför tanken, då svänger Mats in med lastbilen och ska också tanka. Vinkar flytta på di. Och jag flinar elakt.
Vi hoppar båda ut.
M: Du står ivägen nu.
H: Jasså, det var inte meningen...
När jag tankat inser jag att det samlats en del Olja och Diesel på mina händer, och det hade nog inte tillfört någon större lycka hos min mor om hon nästa gång hon sätter sig i bilen får det på sina händer så jag hoppar ut och springer mot garaget för att hämta papper. Mats tittar efter mig, och undrar förmodligen om jag e dum i huvudet. Jag ropar två sekunder Gör peace tecknet och springer skrattandes därifrån. In i Garaget med andan i halsen, där John John står med en annan nyanställd förmodar jag.
Han tittade på mig underandes innan jag hälsar högt och tydligt på honom. Det e ju faktiskt på min hemma arena vi befinner oss. H: HAllå!
NA: Hej..
J: Hej Hanna! Vad gör du här?
H: Tankar bilen, inte min denna gången!
J: se där ja.
H: Ja sen har jag ju min dagliga uppgift att irritera Mats. Och så lite skrattsalvor från oss som fattar det roliga.
Och när jag sedan störtar ut snabbt som tusan för att flytta bilen hör jag hur John säger, fortsätt med det! Och skrattar. Jag skrattar och brummar ut på två hjul i kurvan.


*TjingTjing*
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: