14:09

Min mage skriker förbrilt att jag ska fixa mat, eftersom den inte fått så mycket näringsriktigt i sig på ungefär hela dagen. Snart ska jag, snart.

Kvart över 7 stod uret på när mobilen började ge ifrån sig läten som tydde på att det var dags att stiga upp. När jag äntligen kommit på god kant med soffan ska jag gå upp!?

Dressade mig och erbjöd mig sedan som den snälla syster jag är, Virran tjuss till Sbg då jag skulle dit och hämta fläkten jag lämnade igår. Efter ett tag insåg han att det var ju inte fel att bli körd, så jag körde honom.


Hämtade fläkten och begav mig sedan mot vånga krossen där jag lämnade av den och ett paket, med okänt innehåll för mig. Körde sedan på Gustavstorp (?) Ut i ingenstans och hämtade några ventiler och körde sedan dem till Grustaget. Väl där hade 2.5 timme passerat och jag inser att jag har minsan kört rätt fort ändå.

Körde sedan till mina lådor med allt jag äger i och rotade efter mitt slutbetyg. Tog sin lilla tid innan jag listat ut i vilken låda jag smart nog lagt det. Ibland är jag lite för finurlig, om jag får säga det själv!


Körde sedan upp till hålan igen för att kopiera det lilla pappret, och körde sedan till Olofström där jag letade parkering i ett halvår innan jag valde en fin en på Netto, fri parkering löd texten och jag gled in som handen i handsken.

Så nu mina vänner och ovänner är jag inte arbetslös längre, jag är nu arbetssökande. Eller mellan två jobb ni får själva välja vilket ni tycker låter bäst.
Anställd är väl något som hade passat mig tycker jag själv.

Sen blev det en sväng till hålan för att hämta upp lite bröd som mamma köpt och sär satt jag och traggade ett tag innan jag körde mot hemmåt. halvvägs inser jag att påsen med bröd, sallad och skinka är kvar i mammas bil, så mitt på 116 gjorde jag en handbroms vändning och gasade tillbaka tror ni inte på mig nu ska jag aldrig mer ljuga för er!!

Hemma hottade jag in sakerna i köket hoppade i arbetskläderna och spurtade ut för att klippa lilla gräsmattan. Fick 5 minuters paus då Peter fick komma hem och ladda batteriet på skiten som laddats ur Igen! oljade bromsen som hängt sig och lite så, men sen rullade jag på. iPoden vart ju givetvis död och radion lyckades bara trycka in en bra låt, africa, med Toto under timmen jag fördrev på den rullandes maskinen.

Nu är klockan 14.25 och jag känner att vad ska jag göra nu? Halva dagen kvar, och jag har hunnit med en massa! Imponerad AB det har inte tagit 15 minuter att skriva detta, tog en paus och sjöng min lilla solo låt, ja ni läste rätt. Intresse anmälde mig igår på kören kören till att få sjunga min favis låt, heeeelt själv. Med resterande kör medlemmar som ooar lite då och då, och sjunger med i refrängen. Har trallat på den lilla visan hela dagen, tror jag skulle göra ett bra jobb på den, och mamma tyckte inte det lät helt åt skogen, och det är ju en fördel!

Nu ska jag göra toast, äta taco chips med Guacamole och titta på NCIS.
När jag sedan är färdig med det får jag väl klaga lite på min livs situation eller något.

Jag kommer nog på något ska ni se =)


*TjingTjing*
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: