Jag önskar ni hörde vad jag hör!

Av hela mitt hjärta. Hela familjen minus mig sitter i soffan och kollar på Waterworld på 6:an.
Jag har flämtskrattat sådär ett par 100 gånger.
Det har ungefär gått till så att Peter skrattar högst:
P. HAHAHA oj oj såg ni han stod på näsan!
M: Men varför ställer de upp på detta?!?!
V: MEn fattar ni inte hur kul det är!!
Och så skriker de lite till.
Bjuder på fin cam bild nr 1 Inhandlade nödvändigheter till skurande av köksluckor och tak i min lilla villa. Hur vet man att det är en villa? Huset har två våningar, kan nog bara bo på en av dem. Fin pelletsugn, lågt i tak. men en fin trädgård ( när jag är klar med den!)
I morgon har jag tänkt börja på mitt projekt. MM sjänkte några visdomsord till mig ( inga tänder där inte!)
Tvätta tak är jobbigt, ta ett i taget! Och jag ska inte vara sen och lyda hennes ord!

Maten jag bakade blev kanon!! Potatisgratäng som var gräddig och fin, givetvis färdigjord. Jag tar ett litet steg i taget! Kycklingen med sin bädd av riven ost, creme fraishe, vitpeppar och paprikapulver. JA! paprikapulver. Ni som fått äran att lära känna lilla jag vet att paprika befinner sig utanför mitt förstånd. låter kanske gott när någon knaprar det i sig, men lukten och smaken är outhärdlig! En liten ynka bit paprika kan förstöra en hel gryta, och jag är den första som märker det. Kan känna doften när jag hoppar av bussen uppe vid 116 om mamma har paprika i grytan en halv kilometer hem. Usch och fy och blä! Men pulvret gick ner och tillförde något visst. Gott blev det!


Älsar potatisgratäng och denna är ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅh så god! Ett tag åt jag den kall.... Givetvis hade den tillagats en gång innan men kall var den.


Jag hade ett himla roligt inlägg på G innan men jag tror det försvann. sinade ut. blåste bort. gick upp i rök. flög sin kos. gav upp och gick hem.

Fler kan jag inte komma på just nu, har nio fler idéer mottages de gärna
Bjuder på en fin liten bubbla från Skånes humor-kung Johan Glans
" jag har mensvärk, varför säger du så det gör det inte bättre. räcker det inte med att du kräks i direkt sändning? måste du få med mens på ett hörn där?  men va fan gör ett hattrick skit på dig med" Oj så jag skrattar för mig själv här vid det runda borde i köket i Gonarp på västra smalgatan. Drottning vid runda bordet.

Batteriet lider också mot sitt slut så det kanske är dags att borsta tänderna och hoppa i tält sängen och kolla lite i Ikea katalogen. På onsdag drar jag och Malin kosen dit. Ska bli så fint att få plocka på sig nödvändigheter till min lilla lya. Högst på listan står täcke och kudde. förlåt menar kuddar säng har jag kirrat, så den står fint där inne.

Funderar på att börja elda redan nu så jag kan sova där till helgen i alla fall. Lukta på målarfärg och känna vattendropparna från taket i mitt ansikte.

‎" Alladin asken då, det är en sadist som har gjort den. barn älskar chocklad låt oss göra var 5e oätbar"
Solly, men jag kan bara inte låta bli!

Ja under några inlägg har ni ju hört mig skryta om att jag vill skapa. Nya läsare som inte orkat bläddra i arkivet har ju således noll koll på vad jag går för! Och det känns ju synd tycker jag!
Brudbukett som gjordes i tvåan. Vet inte riktigt hur jag tänkte med Veronicorna, skulle varit snyggare med fontängräs tror jag. men den doftade ljuvligt med både freesia och syrén!
Begravningskrans!  Tänkte först skriva vegetabilisk och sedan vegetarisk men kom till slut på att det är ekologiskt binderi. Alltså har jag bara användt mig av material som är nedbrytbart. Riktigt nöjd med denna blidde jag även om Nejlika ett och fyra i långa linjen ser lite lustigt placerade ut just på denna bild!
Nu ska jag fortsätta kolla in Johan glans på youtube
(sagt och gjort)

Jag har fått en kommentar också, en som utmärker sig lite extra dvs. anonym Det var en fin kommentar som mitt hjärta gladde sig åt och huet svällde en storlek eller två. Men det hade varit himla intressant att veta vem anonym är.
Just nu är du anledningen att jag ligger vaken om nätterna och.. Nä inte riktigt, men nyfiken är jag lite...okej mycket. Så flera kommentarer och gärna ett namn. Så blåser segerns vind i mitt segel igen! Och det är precis så jag vill ha det!

Då ler jag ikapp med solen :)

*TjingTjing*
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: