älgfärs

För världen är du bara någon men för någon är du hela världen.

såg denna texten för ett tag sedan på fb. rätt fin, om jag får säga det själv. Och jag har inte sett den på precis alla ställen som finns. Alltså oupptäckt! eller?

huset går nu sakta men säkert framåt. Tummarna börjar lossna och den danska morgon gympan går lite snabbare nu! två rum är helt klara, nästan alla fönster är tejpade. Bara det tar ju sin lilla tid, står där och pricka rätt med tungan. Sen tog ju tejpen slut bara för att retas, och jag la resterna på kaminen så den vet vad som väntar.....
igår blev det tidigt uppstigande och jag jobbade som en galning, tills min lilla dejt kom och knackade på dörren just som jag var i full färd med att svänga på rumpan och sopa golven till Gyllene tider.
Vi var de enda som ville gå på öppningen av Media markt i kristianstad, gick bus enkelt! Tyvärr fanns inte tv:n jag tittat ut som kostade så mycket som nästan gratis. Så jag drog med mig shoppaholicen över gatan till växthuset och frossade i kransar till lilla mor. och en annan ny mycket bättre(!!) tejp till mina fönster.
Sen fick jag köra tillbaka mot norrland, då den nya telefonen behövde all hans uppmärksamhet. helt förståeligt dock :)

Kvällsmaten var att hurra över. grillad kyckling långfranska med mycket smör på och Cola. ni borde prova sanslöst gott och väldigt onyttigt : )

Huvudet, näsan och halsen bestämde sig för sovmorgon medans jag körde på äventyr, Ikea och sedan blev det middag i Lindhult. Kalas kul.
Märker dock att jag börjar lägga på mig, av deras dialekt. Jag måste sluta upp med det innan jag kommer hem, annars får jag lida. Men jag kan inte hjälpa det! det blir så automatiskt! Förmodligen har jag språkhuvud. En del kanske kommer ihåg min briljanta högstadietid då det lästes franska i 4 år. Memories

Nu ska jag ut och plocka på mig lite mossa och grenar och annat kul så jag kan pilla lite här. höhö.
Välkommen hem, akta mosshögen där och jorden på golvet kommer jag verkligen sopa upp. vad säger du har du ingen sop?!?! synd....


*TjingTjing*
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: