Sjung å va gla!

tjollahopp tjollahopp. Tjenare alla fänz!!
Hur mår ni? Jag mår bra!
Igår blev jag jätte sugen på att köpa en iPhone.. såg en App på Växjö lakers hemsida, alltså en elitserie app. Hur coolt hade inte det varit å ha då?? Uppdatera sig hela tiden, Såg att Hv71 leder och att Färjestad ligger låååångt efter, Frölunda 2. Så tabellen ser bra ut!! Skönt, nu kan jag slappna av.


I lördags slog jag klackarna i taket på riktigt, Har aldrig dansat så mycket kasedans på en kväll. Det var så fantastiskt roligt. Efter folkomröstning blev det den röda klänningen som åkte på och röda läppar till det satt som en smäck!

upp laddningen skedde i Lönsboda 4 the first time. Och det var en riktigt höjdare! Vi var alla glaá och goa när vi sedan så smått joggade mot granada.

Det var inte riktigt något ös där, men det är två gånger kvar denna terminen så jag behåller humöret på topp!!


Väl himma igen på söndagen tog jag tummen ur munnen (förfining där!) och valde tapeter till mitt lilla hus. Blev mycket rosa... Exakt hur det gick till vet jag faktiskt inte, men jag tror det kommer bli jäkligt snyggt!


Sedan hoppade jag på bussen och korsade länsgränserna mot Norrland.
I morse när jag sitter på stationen och väntar på bussen ( fem i 8!!!!) så kommer buss chauffören gå andes.
BC: Vart ska du någonstans?
J: Näsum.
BC: Ooohhh! Så är han tyst ett tag. Kom du med tåget?
J: Nej jag körde hit.
BC: Med bil?
J: Jajamensan....
BC: Men vart har du gjort av den nu då?? ( han ser lite smått panik slagen ut, ungefär som om jag lämnat den på spåret)
J: Jag ställde den på parkeringen.. ( DAAAAAHH)
BC: Ska du bara lämna den där??
J: Ja... alltså det är inte min bil.
BC: Okej.. ( ser lite knäckt ut) Hur länge har du varit här? undrar han sedan och tittar på min lilla handväska.
J: Sedan i förrgår. ( VAD VILL DU MIG?!?!?!?!)
BC: Åkej.. nä nu ska jag gå på toaletten annars klarar jag inte mig!
J: Gör du så.. fnissar jag.

Jag har skrattat åt detta ungefär hela dagen.
Det var för övrigt jag och fem till som hoppade på bussen vid tågstationen. De kände varandra allihopa och jag satt ensam en bit ifrån dem. Bjud inte in mig i er lilla grupp bara, sadister!!
De kom med tåget allihopa och jag undrade vart de skulle. En halv kilometer senare trycker de på stopp.. De jobbade alla på Ikea.....

Hemma mumsade jag och virran på mina med köpta frallor innan vi satte oss i bilen mot jämse för att lämna tapetböckerna och köpa en liten blomma till farmor som vart nästa stopp.

Hon blev så levandes glad för blomman och vi fick stjärnor som tindrade i ögonen när vi såg fatet med köttbullar på.

Men det blev en lugn tillställning. Hemfärden senare blev något mer spännande.
Jag ska då backa ut från uppfarten ur på gatan, jag stannar för en stor taxibuss och tittar sedan åt höger och igen åt vänster innan jag börjar backa igen
V: Det kommer en bil.
Jag som tittar åt vänster slänger ett öga åt höger och säger VAR?
V: är du dum i huvudet eller?? Så bromsar jag och ser tillslut den lilla gröna fula skodan som försöker smita emellan mig och häcken.
Sen hinner jag knappt ut på vägen förrens Viktor börjar mobbas.. Det blir så jobbigt då så jag skrattar så att tårarna rinner.
V: Det kommer en bil, VAR!?!?! Asså du är ju helt efterbliven! Du sitter ju och kollar till vänster vart ifrån tror du då att den kommer?! Ska jag säga åt dig när du ska växla också eller???
Någon kilometer senare:
V: Jag ska föresten av i Västanå.
J: pft! Jaha du får du gå!
Komma med krav sådär efter den totala rå mobbingen!!! icke, tänkte jag


Men snäll som jag är kör jag in i näsum och ut på andra sidan. När jag tar första infarten som är rå fel tjuter han
V: Vad ska du in här för, här ska du inte köra in!
J: Du sa att du skulle till Västanå här är Västanå, säger jag och stannar bilen bredvid den blåa skylten. Och tycker jag är så rolig att jag verkligen fick knipa ihop benen ordentligt. För att ni outsiders ska förstå kan jag förklara för er att kompisarna han skulle till bor i andra änden av Västanå. cirkus 2 km skulle jag tro från där jag stannade.
Men sen körde jag hela vägen dit ändå och innan han gav mig fingret och smällde igen bildörren han jag få ett litet leende, big time!

Kan inte begripa hur trött jag är. FOLK GÅ OCH LÄGG ER!!!!
Känns som om jag ska bli sjuk, det tackar jag genast nej till!


*TjingTjing*
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: