räkmacka

Nu kan ni lugna era sinnen, jag har betalat räkningen från Formina och mina formar ligger fint på bordet, och laxen igår smakade mycket gott! Så reklamen kan fortsätta att rulla. Dock står det att såsen räcker till fyra portioner, vilket jag inte tyckte stämde.  Nästa gång kommer det behövas två påsar!! Mycket sås ska det vara!

Idag gällde tyvärr grisens alarm mig också så jag fick jobba mig ur sängen.
Sista bussen hem satt det, vad jag förmodar ( och hoppas) var en alkis en bit framför mig. Han pratade med sin bror i telefonen och skrattade så att tårarna rann.
Det första han gjorde när bussen svängde ut från hans hållplats var dock att klart och tydligt fråga Är vi framme snart? JAg och busschauffören skrattade gott, med ans de andra rynkade på näsan, surskånkar!

När han sedan ska gå av stannar han till vid mig som sitter vid dörren
- Det var min bror som ringde, han trodde jag hade en kvinna hos mig. Fast han hade pratat med telefon svararen hela tiden! Så skrattade han lite till tillsammans med mig och pekade sedan på sitt huvud, - han är inte redigt redig!
Detta fick mig att skratta lite till.

Upprymd av detta ringde jag mor och förberedde henne för en utflykt. Vi gasade mot stan rände i lite oviktiga affärer innan det blev latte och räkmacka på Duvanders. Detta passade min lilla mage fint och sen har jag inte gjort mycket.

Igår... ja hur ska jag säga detta. Min kaviar abstinens fick motgång.
- Är det du som tagit hit kalles???!! ( Din pantade Cola HUR kunde du??!?)
-mm.. ( jag kollar på tv!!!)
- När då?
- eh.. jag köpte den i morse till mina frallor
- Jaha. Den får du ta med dig hem sen
- ha? Varför då?
- Vet du vad kaviar är gjort av?!?!?!?
JA ni förstår ju själva. Kaviar som är så gott. Det får mig att känna mig rik! inte
bara något senare, om inte innan.
- Jag ät stolt också, jag köpte inget onyttigt! inte ens Cola! ( Känner socker suget och håller på att dö)
- Jasså?
- Fast klart, jag köpte ju popcorn! :)
- Kräkljud.
- Lägg av! Äter du inte popcorn??
- De smakar ju inget!
- Amen sluta! Jag köpte smörpopcorn. (daaah!)
- hm.. ja då smakar de väl lite...lite socker sen så blir det bra!
- Kräkljud.
Popcorn poppades och saltades
- Vad gör du nu?? Äter du popcornen??
- ja.. de står ju framme...
- Hahahaha
- Vet du vad popcorn är gjort av??
- Vad tror du om mig egentligen?
- Ja... jag vet inte, jag har ju inte känt dig så länge...
Och här dog jag av skratt innan jag såg färdigt på Tracy's hämnd och hade en fin kväll. En helt vanlig torsdag!! :)
Nu är de fredag, jag satsar alla riskorn på kinamat och och tidig kväll. Lite skitsnack och framför allt fotboll ska hinnas med hos Olaussons också.
I morgon ska det tidigt tidigt rullas mot K-stad för en dag med konfirmanderna och sedan är det klackarna i taket för scotts på Granada!

Hoppas alla ni fänz får en lika trevlig helg som jag ska se till att ha!

*TjingTjing*
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: