Grandmothers are just antique little girls

"När mamma vill ha råd
har mormor ofta svar.
För hon kan ösa ur
all kunskap som hon har

Hon ställer ofta upp
när kaos hopar sig.
För barnbarn gör det svårt
att bara säga nej.

När barnbarn växer upp
finns mormor där som stöd.
Sin kärlek och sin tid
hon ger i överflöd

Och fast det sällan sägs
är tacksamheten stor
att ha en sådan skatt 
som mammas goa mor"


text: Siv Andersson

STORT grattis på 65 års dagen världens bästa Mormor!
Mormor och jag på min dopdag


Mormor 
Du är en vän som alltid finns där för mig . 
Du är en omtänksam och omsorjsfull person som jag kan anförtro mig till . 
Din livskraft och visdom motiverar mig och alla andra runt omkring dig. 
du är den jag älskar !


*TjingTjing*
Kommentarer
Postat av: Mormor

Lilla söta Hanna

vilken födelsedagshälsning!

Lena undrade om jag tittat vad du skrivit idag, men nej det hade jag inte. Ta näsduk med dej då, då väntar jag tills ni gått hem. Nu har gästerna gått och jag sitter här tårögd över allt grant du skrev. Jag läste högt för MF men till slut sa jag du får läsa själv. Jag kan inte för läsglasögonen ligger där nere! Snällt att du satt in ett 19 år gammalt kort på mej! Cyberrymnden kunde segat ihop annars.

Kakan såg jättefin ut, så det gjorde du bra.

Av Erene fick jag en turistbok om London så nu skall jag läsa på.

I morgon är det Fredriksdal, undras om du och John följer med nästa år?

Allt gott från MM MF

2011-07-29 23:16:12
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: