Betalade vi??

Jag blir lika förvånad varje gång jag sitter här och skriver "kvälls inlägget" Dagarna går så himla fort, och i morgon har jag varit här i 2 veckor! Ett år kommer bara springa iväg!
Eftersom jag har 0 biler från idag, så får ni ytterligare en outfit bild.
Är himla nöjd med väskan :)
Ja men jag begav mig som sagt till Clapham Junction och träffade Michelle.  Så vi hittade tillslut ett fik där vi satte oss tog en varsin kopp kaffe och snackade om livet som au pairer.
Tiden gick fort och när klockan var  halv 4 bestämde vi oss för att gå tillbaka mot stationen.
Så vi går ut och går sedan i någon affär innan vi skills åt. På bussen börjar jag rota i väskan efter min kamera när jag får fatt i min plånbok, så jag tar upp den för att kolla min förmögenhet. Då slår det mig, det var ett tag sedan jag använde plånboken.
Herre gud vi betalade inte på fiket!!!!

Lite smått chockad och sedan pinsam och förfärad tar jag upp mobilen för att Sms Michelle. Då ser jag att jag fått sms från G. Världens finaste Sms och jag blev så himla glad!
Men jag sms Michelle och jo då, det visade sig att vi glömt betala. Killarna vid disken stod ändå och sa hej då till oss!
Ja herre gud, Jag ska inte tillbaka dit på ett tag, det är ju ett som är säkert!
Ja sen kom jag hem fixade mat och körde sedan mot Nursery, då visar det sig att Stockwell road är avstängd! Jag får lite smått panik inombords och får sedan köra en annan väg, men jag hittade minsan!
Sen fick jag prata lite svenska med en som jobbar på nursery:t . När hon började prata svenska blev jag lite ställd. Fast jag visste att hon var svensk. Men jag var inte riktigt berädd på det.
Kidsen har varit så tysta idag, helt otroligt. Dom brukar inte vara speciellt stökiga men man hör andå dem.
När jag sagt tilldom femtioelva gånger att det är mat så går jag fram och stänger av tv:n
Till min absoluta förvåning blir det inget skrik, utan alla tre vänder på sina små huvuden tittar surt på mig men reser sig sedan och går och sätter sig och äter.
Jag måste ha sett ut som en fågelholk.. Hahaha

Men det är ju trevligt när det är på det viset :)
Bjuder på en bild från igår, G hade fått hem påsar de ska ha bilbarnstolarna i på flyget och Thomas var väldigt road av omslagspappret
Lättroade barn :)
NU håller jag kväll.
I morgon är en ny dag
*TjingTjing*
Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Jättekul att kolla in din blogg :-) jag flyttar i augusti och tänkte också börja blogga igen efter en tids uppehåll! Hoppas du får en underbar tid i London!

2011-07-12 22:50:54
Postat av: Mormor

Ja lättroade kan man alltid diskutera. Det Thomas gör kostar i alla fall inte en massa pund.

Kan du inte översätta vad stjärnorna säger, vi har ju samma tecken. Jag kanske också blir rik på pund eller hittar någon svartmuskig oljesscheik(?).

Men det är roligt att läsa om det du gör med barnen eller dina övriga göromål. Behöver du inget nytt recept, dom är väl snart trötta på pannekagor. MM MF

2011-07-12 23:36:29
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: