Jag är kanske inte den vassaste kniven i min låda.

Nej, eller så är det bara så att jag inte ha alla hönsen hemma. Ni får gissa själva. Själv tror jag det kan vara en blandning. En lite mix up.
Tvätten är upphängd och den torrade tvätten är ströken. Jag upptäckte snabbt att kylsprejet är min nya bästa vän. Och det använde jag lika ofta som Malin sprutar parfym på sig själv.
Mitt finger värker fortfarande och jag hatar ångorna. Tänker på Herkules sången där Musorna sjunger att han var så het att ångorna verkade kalla.
Även om jag givetvis ser mig själv som en 10 poängare ( don't we all?) kom det idag då till min vetskap att jag kanske inte är så het, då ångan brände mina fingrar.

Mitt under all sveda ringer det på dörren och där står en söt tjej med magen i vädret, jag förstår genast att detta är städerskan. Dock blev jag lite svett i pannan när hon frågar vad hon ska städa. Öh... Har inte G sagt det till dig? jag glömde fråga säger hon och viftar på ögonlocken. Hmpf! Hela huset sa jag och hoppade ner till mina ångor igen.


Mitt humör steg i takt som högen minskades och mycket snart var det ta mig tusan inget kvar. - så synd

Då begav jag mig till mitt andra favorit ställe, köket. Jag ljuger faktiskt inte fullt ut nu. Köket är mitt favorit rum då det är ett vacker rum. Mitt rum vinner dock pga. att sängen finns där. Men köket kommer som en klar tvåa.
Väl installerad här öppnade jag upp mailen och klickade in på mammas mail där recipeptet fanns.
Innan ugnen. Även om jag anser mig själv vara mästare på att baka dessa kakor får jag se mig besegrad på den geometriska planen idag. Tror jag lyckades med två kakor, som nästan ser ut som de ska.
Efter hettan som bör ha varit värre än ångorna från strykjärnet, men man vet ju aldrig.
Jag kan passa på att förklara mig lite. Kakorna är inte brända. Jag anade redan innan att deras helskumma vaniljsocker skulle få effekt. Då deras vaniljsocker inte är pulver utan brunt socker. Så därför är de ljusa delanra mörkare än vanligt.
Jag är duktig!
Jag kunde givetvis inte hålla mina flottiga nävar borta utan provsmakade en och de smakade ljuvligt!  Jag var till och med tvungen att göra en lite segerdans. Men eftersom soptunnan nu är tillbaka där den ska va, hade jag inte lika stor yta att utöva den på som när jag svängde på höfterna till Waka Waka igår när jag körde lite Zumba i köket.
Ha nyss ringde det på dörren igen och där står en gammal skruttig typ. börjar prata om kyrkan och sedan var musik gör för en, jag nickar och ler och tänker. stick för fan jag är vääldigt upptagen! Efter ett tag ler han säger "Have a nice day.. eh Hanna right?" Jag  känner allt blod försvinna från mitt huvud och tänker att nu blir jag dödad.
H: Eh.. yeah, how did you know that? Haha jag har kollat upp dig och nu ska du dö din lille jävel. Och jag ber en tyst bön och ursäktar mig för att jag riktade en spark åt duv j-n som nästan hoppade in i min mat låda för ett par dagar sedan.
G: It's on you necklace. Säger han ler och går.
Kvar står jag och förbananr mig själv, fan var jag tvungen att erkänna det där om duvan?!


Ja snart är det dags att sätta på ugnen igen och fixa mat till kidsen, snart helg!
Helgen ser förövrigt ut att bli fullt upp!

PÅ Fredag efter jobbet blir det möta med Alva för mys stund på någon trevlig pub( läs: lögn.. rock on!) Lördag är det kalas, skulle tro hela dagen. Och på Söndag ska jag och Alva ta oss till Natural history museum Hittade det i min bok, som jag fick av MM. Och något får jag väl hitta på som står i den! ;)

Funderar nu på om jag ska gå och ta en härlig dusch och njuta (...) innan det är dags att ta på förklädet igen.

*TjingTjing*
Kommentarer
Postat av: mormor

Kanske inte vassaste kniven när det gällde att plasera kakorna! Var det prov det som låg upp på kanten? 2 plåtar blir bättre nästa gång så slipper du stå och dela kakorna. Men annars såg dom jättefina ut, nästan så man kan kosta på sej en turbulensåkning. Det blir spännande att höra hur det där museet är. MM

2011-08-31 15:48:37
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: