I'm in Love

Jag sjunger som Johnny depp i Sweeney Todd ( hm.. Var inte det filmen som kom på tredje plats bland dina favorit filmer John? ;) )
There is no place like London!
Tro nu för allti världen inte att jag slutat deppa. Sådan tur har ni inte... ;)

Det känns dock bättre, för att jag varit ute hela dagen. Jag älskar London, och trivs med min familj som fisken i vattnet. Men det är något som är fel. Jag kan inte sätta fingret på vad.
Anyway. Jag tog bussen till Oxford street. Och det är stunder som när man tittar upp från sin bok och ser Big Ben, man ler lite för sig själv. Fina stunder. Dock är det nog inte Big Ben i största allmänhet. Kan mycket väl vara så att jag log åt de små liven som sprang runt bredvid bussen, och knuffades med alla j-l turister som stannar för att ta kort på tornet. Haha spring ni där nere och knuffas medans jag sitter här och chillar. Chillidill

Styrde stegen mot westone, tror jag det heter, litet shoppingcenter bredvid Bond station på Oxford street. Där jag vet att det ligger ett litet Wasabii. Jag blev snabbt varse om att jag inte var den enda som varit sugen på rå fisk denna fina onsdags middag och då kön ringlade sig ut ur butiken vände jag på klacken och gick mot nästa place. Några hundra meter längre ner på gatan. Kön var inte lika lång där så jag plockade ihop mina firrar och tog en flaska vatten i farten och betalade sedan 6 pund. På vägen dit hade jag spanat in en fin bänk där det fanns en liten plats för min neger rumpa. Så där slog jag mig ner och åt min mat. Eller ja frukost var det ju.
Sen begav jag min in på Selfridges Och fick mina två första gula kassar där inne.
Mäkta stolt är ju nu, och den ena ska, när jag väl får tillbaka mitt rum, får hänga fint på väggen bredvid primark kassen.
Sen vandrade jag runt och på botten våningen hittade jag den ultimata shoppen. The Christmas Shop.

passande nog Som ett barn på julafton gick jag runt där och längtade. Ringde till lilla mor, och berättade vad jag hittade.
Merry Christmas!
Sen gick jag in i min favorit bokaffär och hittade Harry Potter boken som saknades i min samling.
Även en sväng inom H&M där det blev en fin skjorta.
Köpten en Lilla my för att peppa mig själv, då jag är minst lika envis och enveten som henne. Hälsosamt sa mamma!

Ja där är då dagens inköp, en kortlek så jag kan spela skitgubbe med mig själv, bok nr 2 och 3 i den serien om spionerna, himla btra böcker. En London julgranskula som ska hänga i min första egna gran. Kommer bli en enastående vacker gran =)
Ja sen gick jag då från Oxford street till Piccadilly Circus, in på Spar och köpte mig en glass till hemfärden.
Och nu sitter jag här, eller ligger snarare. Och låter fingrarna spela sin egna melodi. Samtidigt som jag pratar med mor min.
En snickers glass piggar upp i alla lägen. Tackar högre makter för att ni skapat Cola och Snickers. MUMMA!
Nu ska jag snart bege mig ut till Lewisham för att möta Fia. Det ska bli NAJS.
Blev inget Baker street idag som ni kanske märkt, det får bli morgondagens ljuspunkt =)
Tack och hej leverpastej!
*TjingTjing*
Kommentarer
Postat av: Erene Svensson

2011-08-24 21:32:40
Postat av: Erene Svensson

Hej Hanna. Förstår hur det känns att ha hemlängtan. Jag har gråtit många sjöar under min tid då jag gick i skolan på fastlandet. Det hjälper ju inte dig i nuläget men i alla fall. Du kommer säkert tycka detta är absurt men kunde du inte gå med i någon klubb som stickar!!?? Det är ju så modernt med stickning. Tröjor och vantar, sockor kan väl vara bra att ha till vintern. Du kan ju sedan sälja dom och tjäna en hacka. /Erene

2011-08-24 21:42:46
Postat av: Mormor

Spela skitgubbe med sej själv, var det inte det som var favoriten på konfalägret?

Känns som jag kommer att sova som en stock inatt efter att ha läst dagens sena inlägg.

Gullhöna där!

MM

2011-08-24 22:23:43
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: