Humor kalas

Även om jag inte riktigt är i samma sinnes tillstånd som när jag började skriva förra inlägget, humörsvängningar?! Så känner jag inte för att gå ut, och det är faktiskt fint väder ute. Jag sitter i min (läs: för tillfället) stora säng, luktar på mina kuddar och gör ingenting. Magen börjar kurra lite, undras om jag ska orka göra någon mat idag. Tror inte kyckling resterna är så fräscha om jag ska vara ärlig.

Jag bestämde mig innan för att vänta med städandet tills jag fått tillbaka mitt rum, då kan jag röja hela denna våningen och tvätta allt och få iordning på mitt rum också.
Dag 01 – Presentation av ditt liv
Dag 02 – Min favoritsyssla
Dag 03 – I min handväska
Dag 04 – Min tro
Dag 05 - Mitt bästa skämt
Dag 06 – Min bästa vän
Dag 07 – Ett ögonblick
Dag 08 – Mina föräldrar
Dag 09 – Mina syskon
Dag 10 – Det här upprör mig


Nu ska jag vara lite häftig.
Ni ska få ledtrådar.
En del av er kommer att fatta redan efter första hinten, hoppas jag. Om inte bör denne söka hjälp eller kolla upp sin medicinering.
Okej okej nu börjar jag.

* Kan bita på sina egna tår.
* Har på något sätt fått något otalt med två trä fåglar i trollskogen.
* Har lärt mig många finurliga ord, så som häfstift, och fanastiskt.
* Kan allt och lite till.
* Får mig som oftast att gråta/ vråla av skratt.
* Min humor är som den är pga. honom.
* Har lärt mig köra alla de fordon jag kan köra.
* Största modemissen är inte den gula kostymen som tonåring utan mustachen han skaffade sig 2010.
* Smälter som alla de choklad han har i bilen när jag ler från lastbils hytten.
*Gillar gamla saker, och det tackar jag för annars hade han aldrig gift sig med lilla mor.
* 40 år's krisen som bara drabbar kvinnor fick han och den resulterade i en lastbil.
* Är mannen i mitt liv.

För er som inte fattat att de är Peter, medicinerings check. (läs: har du ingen aning om vem jag är utanför bloggen har du dispans)

Peter är dag nr 5. Av den enkla anledningen att han är min humor bank. Han är mitt skämt. Har han inget skämt på G får han ändå på något sätt mig att skratta.
Jag har alltså inte 1 skämt att lägga upp utan ni får hela min humorbank.

Absoluta favoriten är när vi sitter vid köksbordet och sen bara blir det tal om något, jag är förmodligen trött och börjar skratta lite smått. Men graderna ökar och till slut kommer det inget ljud från mig utan bara tårar och tillslut ett OOOOSSSH när jag fyller mina lungor med luft för att kvida då magen nu börjat värka.
Och Peter bara sitter och skrattar åt mig. Jag kommer ihåg en gång när jag hade att sådant skratt anfall och Peter också till slut skrattar så han nästan grät. Jag har noll koll på vad vi skrattade åt men jag minns han uttryck, och min känsla just då.
Jag och Pidde i sälen 2010
Poängen här är att vi alla nog mobbat Peter för hans lappmössa. Så åker han ett år förbi dessa fåglar och någon av dem utbrister. "HAhah, vilken ful mössa" Eller något liknande, jag stod längre ner hörde och såg hur Peter vänder huvudet mot dem i farten och ger dem fingret. Jag vrålade givetvis av skratt. och några år senare arrangerade jag denna bilden då han inte helhjärtat förlåtit dem ännu!
*TjingTjing*
Kommentarer
Postat av: Mamma

Hanna!!! Vilket underbart inlägg om ....även mannen i mitt liv :) <3

2011-08-22 16:33:59
Postat av: Anonym

Iasfr

2011-08-22 18:24:51
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: