Herre gud.

Hur beter sig människor?!
Snackar med Jayne som sitter borta i Brixton, igår kväll såg hon hur de sprängdeoch eldade upp affärerna mitt över gatan. Helt sinnes sjukt!

"De beskrivs som de värsta upploppen i England på decennier.

Polisen ber nu föräldrar att ringa sina barn för att få bort dem från gatorna i kravallernas London.

– Det är av största vikt att människor kommer bort från gatorna så att polisen kan ta tag i de brott som händer framför ögonen på dem, skriver polisen i ett pressmeddelande." står det på aftonbladets hemsida! :/

 

Känns ju säkert!


Här rapporteras oroligheter

Camden

Croydon

Hackney

Lewisham

Peckham

Brixton

Clapham

East Dulwich

Catford

Clapham

Ealing

Ilford

Woolwich

Colliers Wood

Newham

 

Jag bor i den röda ringen, och till Brixton där det typ är värst i södra London tar det kanske tre minuter att gå... De e najs!


"if it spreads as much as it did last night and does as much damage.. god help us all." 

skrev jayne nyss. Jag känner att när familjen åker på Torsdag morgon, kommer jag lägga mig i sängen och förbli där, stänga och låsa allt.

 

Sophie ska försöka komma tillbaka i kväll.

 

Tydligen har det börjat ge sig på folks hus nu och inte bara affärerna.

 

"Vad är det som hänt i Tottenham? Vi vet att en 29-årig fyrabarnsfar skjutits i samband med en polisinsats. Den ­sörjande familjen organiserade en ­fredlig protest som urartade när våldsamma våldsverkare anslöt sig.

Hus har brunnit ner, butiker slagits sönder, boende har blivit hemlösa och mängder av poliser och demonstranter har skadats." Aftonbladet

 

Nu ska jag duscha och sedan bege mig mot ker street. Hoppas jag inte dör påvägen typ.. Wohoo!

 

 

*TjingTjing*

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: