Don't judge a girl by her cover

Pengar kan man spendra vilken sinnesstämning man än är i. - Tack gode Gud för det!

Igår slutade mitt Oyster card helt plötsligt att fungera, så i morse gick jag till stationen och fick då fylla i formulärer och massa annat oviktigt. Sen ringer killen ett samtal kommer tillbaka och säger, Kortet står inte på dig så jag kan inte göra något nu, du får be personen i fråga att komma hit själv. - F- word på dig lille gubbe!

Jag hängde sen åter igen på Victoria och hon tog mig till Oxford Circus där jag hittade ett subway och satte mig sedan på en trappa utanför för att äta min frukost.
När jag nästan är klar kommer det en jäkligt fin Ferrarie och stannar vid rödljuset, innan oxford stret.  Han väljer då att sätta på sin sterio bara sådär. Nämnde jag att det var en cabbe? Turisterna stirrade så ögonen höll på att trilla ut, men London borna stannade inte ens för att höra texten till den meningslösa musiken han spelade.
Jag.. ja ville ta mitt skit gå fram och kasta in det i fan fina bil och säga Get real kiddo.

Tyvär låg det en soptunna precis innan så skiten fick åka ner där och jag knallade vidare mot Disney affären. Där luktade jag på Stampe ( läs: mer än en gång... ) Sen gick jag och hittade lite prsenter till kidsen som välkomnar dem hem i morgon.
[2011-08-26 15:47:44] Lena Björklund: kom och tänka på en sak och jag vet att du blir trött på mig....men om du har lite pengar över....( jag kan föra över...;) ). Hade det inte varit sött att köpa något litet litet och satt på barnens sängar när de kommer hem??
[2011-08-26 15:48:07] Lena Björklund: Vad häftigt att de var från Skåne!!! hoppas att du har bilder...
[2011-08-26 15:48:28] Hanna Åkrell: jag byter ju sängkläder till dem nu ju!
[2011-08-26 15:49:11] Hanna Åkrell: de var där och bjöd på gratis fika, för att få fler britter att åka till Skåne! Visit sweden och FIKA har utvecklat det tillsammans ;)
[2011-08-26 15:49:31] Lena Björklund: ok!
[2011-08-26 15:50:09] Lena Björklund: Jo men du vet väl sj hur det va att vara barn....det var ju inte så länge sedan ....någon gång på 1900-talet......Hahah
[2011-08-26 15:50:23] Hanna Åkrell: daaaaahh ( döö)
[2011-08-26 15:50:30] Lena Björklund: en lite prinssesa från Disney.......
[2011-08-26 15:51:02] Hanna Åkrell: hmm... word. ;) För du över pengar så =) D har jag ju något att göra i morgon =) NU ska jag in i duschen
Lena Björklund: kom och tänka på en sak och jag vet att du blir trött på mig....men om du har lite pengar över....( jag kan föra över...;) ). Hade det inte varit sött att köpa något litet litet och satt på barnens sängar när de kommer hem??
Hanna Åkrell: jag byter ju sängkläder till dem nu ju!
Lena Björklund: Jo men du vet väl sj hur det va att vara barn....det var ju inte så länge sedan ....någon gång på 1900-talet......Hahah
Hanna Åkrell: daaaaahh ( döö)
Lena Björklund: en lite prinssesa från Disney.......
Hanna Åkrell: hmm... word. ;) För du över pengar så =) D har jag ju något att göra i morgon =) NU ska jag in i duschen
Rätt nöjd själv =)
Hittade också en födelsedags present till Thomas ( phu äntligen)
Jag tänkte att lite nagellack kan väl alltid  pigga upp en kille som fyller 4?
Trot eller ej så är de till mig och bilarna till honom.
Fick ett samtal också från Malinowski ( Oj längesedan jag sa det!)
Efter det luktade jag lite till på Stampe tittar på prislappen på parfymflaskan och inser att 18 pund inte är mycket.. Men jag drog mig långsamt ut ur affären utan att den fick följa med. Vuxet Hanna!

Sen vet jag inte om jag berättade om den vita tjockare pull overn jag hittade på H&M när jag var där och köpte min gröna skjorta? Iaf så gick jag in på samma H&M för att se om kanske gudarna var på min sida och min storlek skulle finnas där. Sist frågade jag hon som arbetade på den avdelningen om de hade min storlek på lagret eller så. Givetvis hade de inte det.
Men idag log gudarna och där hängde en i storlek M. Lycklig blev jag tog ner den och tog en likadan skjorta som jag köpte sist fast i andra färger och sprang till provrummet.
Liksom kolla så snyggt!!!! Skjortan och tröjan. Åh detta är kläder som passar mig som byssen passar Emil.
En bild till. KOLLA!!!
Rysningar i hela kroppen!
Så jag blev lite wild and creazy där och då och köpte båda tröjorna! Ja plus nagellacket då.
Såhär cool såg jag ut idag. När jag satt på tunnelbanan slår det mig att jag glömt sminka mig.. Så därför ser jag lide sleden ud.

Sen går jag mot bussen för att se lite på väg hem. Himlen väljer då att öppna sig vilket jag välkomnade, då jag klätt mig efter hur det var i morse ( spöregn) och det sedan givetvis blivit molnfritt. Såjag svettades i kapp med de små turisterna. Till slut kom jag på en buss som tyvärr bara tog mig till Trafalgar square så där fick jag hopa av och invänta nästa buss.
Himma hade det hänt saker och, nu står det en del möbler i köket, inte i ordning men de finns där!
Gösta kom och frågade om det var OK att de kom ett par timmar i morgon också för att göra sista tuchen. Klart ni kan göra det, jag bryr mig inte riktigt, Men familjen kommer hem i morgon.
Då blev han lite tom i blicken och frågade vilken tid, inte vet jag. Sa jag.
Men han sa att de skulle komma vid 10-11 så jag inte blev rädd när de började stöka.
NU börjar magen kurra, så jag ska kolla om tvätten torkat och sedan ska jag koka makaroner och steka kalvburgare med ost på.
Tömde kylskåpet också innan på all dålig mat. Hanna vad har du ätit egentligen?

Detta betyder att jag måste lämna mitt förträfligt fina säng läge. men I'll be back


Hade förresten världens finaste dröm i morse, synd att man vaknade ifrån den! Men så är det väl. Man får njuta så länge det varar.
Jag visslar vidare
*TjingTjing*
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: