800 grader!

Asså, nu får det minsann vara nog! GE MIG HÖST!

Det är minst 30 grader för varmt!
Idag har jag varit på Oxford Street tog bussen dit, känns som om det var ett tag sedan man åkte buss. Tog tid, men det var trevligt. När jag hoppade av går jag uppåt, och efter ett tag kommer jag på mig själv att nu är jag nog helt fel. Så jag vänder och går tillbaka. Jag har hoppat av vid Oxford Circus, men lyckats gå förbi gatan. Hur lyckas man med det? Jag skrattade gott åt mig själv iaf.
Ja så går jag där mitt bland allt folk. Längre fram står en kille, ser förövrigt himla bra ut. Han sträcker ut armarna, jag som är övertygad om att han väntar på någon bakom mig går åt sidan, då går han fram till mig.
K: Åh tack för att du vill stanna och prata med mig, säger han och tar min hand. Så ler han och frågar hur det är. precis som om vi känner varandra!
H: Do i know you?
K: ( skrattar) nej jag tänkte bara informera dig om denna välgörenhetsorganisationen för barn (bla bla bla)

Sen stod vi där och pratade ett tag, han undrade vad jag gjorde i London om jag bodde här. När jag sa att jag var au pair och ska bo här ett år, frågade han hur många barn jag tog hand om, hur gamla dom var, sen frågade han om mina syskon. Han berättade att han var yngst.
K: Hur gammal är du?
H: jag är 19
K: OH NO! verkligen skriker han. Du måste vara 20 för att får anmäla dig här!
H: Synd, sa jag och gick.
Helt galet

Ja sen gick jag runt i lite affärer och tillslut hamnade jag på Wasabi igen och köpte med mig mat 6 st sushi bitar för £3! helt galet billigt!
Jag gick till Soho Square och satte mig och åt, bland alla andra människor och duvor.
Ja.. sen tog jag tunnelbanan hem för att det skulle gå lite fortare.
På stationen fixade jag även två Oystercard till MM och Erené.  Dock fick jag inga platsfickor, så nu måste jag köpa en till ;)
Ni som följer Kenzas blogg såg kanske att hon handlat i denna affären. Den finns på ett antal ställen i London, men jag har aldrig gått in då jag trott det varit en hitte affär typ... hrm...
men idag jag jag in och blev glatt överraskad :)
Denna, stört gillar färgerna :)
när jag ska betala med kortet frågar han mig om jag vill betala med svenska, ÖH? men ja 94 svkr blev det :)
prövade ett bar riktigt snygga skor, ja ni vet sådana av trä. för £9 på rea. Jag tänkte att är de kvar när jag kommer dit nästa gång så ska jag köpa dem :)
Träffade en svensk tjej på sts sida på Fb idag, så på lördag ska vi träffas och lalla runt lite i London :)
Najs.
Det går bra med filmerna också :) Har nu lyckats med, Trassel, Sweeney Todd, robin hood, mitt stora feta grekiska bröllop, Grease, 50 first dates. Har ni förslag får ni gärna komme med det. Huvudet blir verkligen tomt när man väl ska söka!
Just det btw. Från Näsum, Bromöllas sweden, till Stockwell, London, United Kingdom är det 1410 km
Ska enligt google ta 15 timmar och 6 minuter att köra ;)
För er som antecknar..
*TjingTjing*
Kommentarer
Postat av: Haidi

Hej, jag vet inte om du är inne på Facebook så ofta, åker snart till england och vill gärna träffa någon som varit där ett tag. Har läst lite i din blogg efter att ha hittat dig via sts. Du verkar väldigt öppen och trevlig så jag tänkte chansa och skriva till dig för att se om du hade lust att träffas något.

2011-08-03 23:27:11
URL: http://joyandhappiness.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: