åh ni är säkra på att det inte är 2012 idag?

Ja hade någon sagt att idag går världen under hade jag inte blivit förvånad alls.... tvärt om. Jag hade jublat!
Nä det hade jag inte, jag hade sutit och skränt tusen och sedan dött som alla andra.

Men dagen började väl förhållandsvis bra.
Jag hade en underbar dröm ( och ni kommer inte få reda på innehållet om ni så slickade min såriga läpp!) jag vaknar ifrån den ofc, två sekunder innnan Peter kommer in, varpå jag höjer handen och ger honom en söt lite gest.....
Väl i hålan så bytte vi såll. ingen skda skedd där. vid frukost så kom mor upp med frukost till alla oss ordentliga som arbetar en klämdag! ;) DÅ börjar det....
En chaufför ringer och säger att han står på E22.... något med bromsarna på släpen som lagt av så han kom inte långt. ( han står på motorvägen!!) så Peter rusar iväg och jag påbörjar svetsningen på 180:n
Tvätten fortsätter att cp hela dagen och en chaufförs släp brakar ihop mer eller mindre. morfar kör fast i andra grustaget, men klarar sig själv.
Och man tycker ju att det kanske borde vara rätt mycket folk ute och röra sig en klämdag, men vädret har ju inte varit så jäkla fint. Men jo få ca 40 släpkärror bara idag!
sen ringer nästa då har han tippat kört fram och fastnat i en elledning... YIPPIE! så då får en av mina kärar "fädrar" som igentligen var ledig köra upp dit och lasta bort det han tippat så han kunde backa tillbaka och komma bort från ledningen.
Sen när jag är och svetsar på CAT:en så går jag ut för att hälsa på morfar, då hör jag hur något smäller och hela lastaren svajar till. jag går runt och ser till min förfäran att skopan har släppt och åkt ner på ( Tack gode gud för som) stöden. Innan var den MINST 20cm mellan! jag hade mina ben där 2 minuter innan! :O
Men oturen slutar inte där... oh no

När jag ÄNTLIGEN är klar så går jag in till Peter som står och grejar med dumpersen. han svetsar också, men slutar och börja banka på skiten istället. Då flyger en stor jävla klum brännhet svets flisa in i min mun
(Jag pratade samtidigt, jag står inte och gapar)
Så jag spottar och fräser och sitter sedan med tungan i ett glas med kallt vatten. blåsa på läppen och en på tungan :'( gör inte ont nu längre, som tur e!
Så jag går till baka men jävligt mycket mod och slänger resterna av min vattenflaska över honom ( det kändes jävligt bra! ) As garvar och sätter mig sedan i trappan och ser honom sätta i vinkelslipen och klättra upp på stegen, jag ser också sladden åka ut precis när han ska börja HAHAHA

Sen går han bort och sla börja smörja.

P: jaha och hur hade du tänkt komma hem?

H: åka

P:jaha med vem då?

H: företagets bil

P:ASG.

Jag går fram och ställer mig bredvid honom, varpå skiten vänder sig om och kliner fett i hela ansiktet på mig!:O

Jag var sedan sååå nära att hälla mitt ISkalla vatten ner i nacken på honom, jag lyckades till och med hålla mig för skratta ( applåder) men så vänder han sig om.  fuck

Sen körde vi uppp för att kolla tvätten en sista gång. då har mataren hängt sig då bandet är helt snett. så Peter står där och gräver ut allt medans jag stänger av och sätter på skiten.

Han är fortfarande kvar där uppe, medans jag sitter hemma och dricker en grogg med mor.

Snart e maten klar sedan ska jag minsan gå en runda och efter det ska jag inte lyfta på aset.

jag orkar inte hitta på någon rolig avslutning...
Jag kan dock berätta att jag är varm som satan och antagligen inte luktar hallon, och min rygg klibbar mot min flanellskjorta...
så nu till det stora problemet, ska jag duscha innan jag går och sedan sitta och vara lagom halv fräsch resten av kvällen, eller vänta och duscha efter... ? Det är frågan!


en film och lite slapp i soffan hade inte skadat, någon som bjuder?
*TJingTjing*

Kommentarer
Postat av: John

Måste säga att det var nog tur jag var ledig idag.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: