I just wanna dance

Ja Eva Rydberg var ingen riktig hit i år må jag säga.
Johan Ulveson som var årets "gäst" var bra å så, men ja. Det var också mer teater i år än sång, vilket jag nog kan tycka var lite synd. En annan som jag blev glat överraskad av att se där var Anna- Lena Hemström.
Säger namnet er inget så kommer här en bild:
 Här är från när hon var med och spelade in serien Pip-Larssons från 1998.
Hela familjen Larsson samlad. Från vänster mamma, pappa, Miranda, Desdemona, Lasse och Rosalinda.
 Längst fram Knutte och Pysen.


Nej henne tycker jag om! Pip-Larsson är ju för övrig en mycket söt serie som har gått i repris många gånger. Såg faktiskt något avsnitt för någon vecka sedan!
Men man såg på henne att hon är en riktigt duktig skådespelare, kanske lite för duktig för fredriksdalsteatern?
Folket där e proffs det är inte det jag menar, men hon var liksom snäppet över.. elelr ja vad vet jag?

Här bokar du dina biljetter! <- årets föreställning
Som givetvis var värd pengarna, men första akten så hände det inte så mycket, det var itne så mycket musik. Den bjöd på många skratt men i början kunde jag räkna ut skämten innan dom sas. vilket är lite tråkigt. Jag får väl skylla på P för hans humor som smittat av sig på mig. Han har ju lärt mig allt jag kan;)

Det slog mig just när jag kollade runt på Eva's hemsida att jag firade ju 10 års jubileum i år! I hela tio år har jag varit med... wow
Följande föreställningar har jag alltså sett:
  • 2000 Arnbergs korsettfabrik (Fredrik Dolk, Ewa Roos, Linus Wahlgren, Niklas Wahlgren, Birgitta Johansson m.fl.)
  • 2001 Kärlek och lavemang (Pernilla Wahlgren, Linus Wahlgren, Birgitta Johansson, Gunilla Poppe m.fl.)
  • 2002 Hon jazzade en sommar (Reuben Sallmander, Ewa Roos, Marianne Mörck, Birgitta Johansson m.fl.)
  • 2003 Kaos i folkparken (Björn Gustafson, Ewa Roos, Johannes Brost, Mi Ridell, Birgitta Johansson m.fl.)
  • 2004 Mölle by the Sea (Ulf Brunnberg, Ewa Roos, Johannes Brost, Birgitta Johansson m.fl.)
  • 2005 Hemvärnets glada dagar (Sven Melander, Siw Carlsson, Ingvar Andersson, Birgitta Johansson m.fl.)
  • 2006 Herrskap och tjänstehjon (Birgitta Johansson, Ulf Brunnberg, Sanna Ekman, Ewa Roos m.fl.)
  • 2007 Den stora premiären (Ola Forssmed, Kim Sulocki, Birgitta Johansson, Mia Poppe, Kalle Rydberg, Johannes Brost, Ing-Marie Carlsson m.fl.)
  • 2008 Rabalder i Ramlösa (Adde Malmberg, Siw Carlsson, Marianne Mörck, Ingvar Andersson, Hans-Peter Edh m fl)
  • 2009 Lorden från gränden (Claes Malmberg, Sofie Lindberg, Lotta Thorell m fl)
  • 2010 Gröna hissen (Johan Ulveson, Fredrik Dolk, Anna-Lena Hemström, Birgitta Johansson m fl )
  • Jag minns att jag var väääääldigt förälskad i Linus Wahlgren när vi såg Kärlek och lavemang 2001

    Men jag tycker jag firade det på ett bra sätt. Jag dumpades i Värestorp där jag mötte upp Victoria och Bambie och sedan även Malin och Sanni, och vi dansade loss till Lasse- Stefanz.
    NI får ursäkta mig nu när jag är på detta kretik- humör Dom är verkligen riktigt bra live. Och man kan lätt förstå hur dom har kunant bli ett av Sveriges mest uppskattade dansband. Dock någon gång när man kom i närheten av scenen under dansen såg man verkligen hur gamla dom blivit.
    Men dom drog mycket folk, och jag hade en trevlig avslutning på kvällen.

    Även om jag inte dansade så mycket. Blev uppbjuden ett par gånger, men jag hade alltid respektabla "Nej"
    Jag har ingen lust att dansa med 50+ gubbar. Jag fick dock lite ont i bröstet när en man som fick ett nej såg så besviken ut, sedan ställde han sig på andra sidan räcket och stod där....
    Men det är en folk fest. Man träffar mycket folk, man ser folk man inte sett på ett tag, man ser folk som är berusade, Lagom är alltid bäst.

    Jag trivs bland folk!

    Nu ska jag hjälpa mamma då vi sitter i hålan och arbetar, eller rättelse hon arbetar och jag sitter här och utnyttjar internet ;)

    *TjingTjing*

    Kommentarer
    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: