Påskdagen

Jag ser mig själv inte som super religös och är inte i Kyrkan mer än nödvändigt, men en hälsning till alla er där ute! tråkigaste högtiden är utan tvekan Långfredagen, tråkiga psalmer och ja, bara depp TRÅKIGT!
Där emot Påskdagen! Nu var det livat! Altaret är klätt igen och psalmerna är roliga och svängiga!
Vi i Kören sjöng idag tre st låtar. På en av dom hade vi solo av Marie, Ett av de bästa solona tycker jag! Mamma du är och förblir alltid bäst, men det är kul med variation!
På tal om Variation så lyssnar jag nu på Om du vill bli min fru med Drängarna fast på eng Will you be my bride. Så nu vet ni det!

För att då återgå till det jag skrev om PÅSKDAGEN!

Så kommer här lite utdrag ur de psalmer vi sjöng i dag

153 "Livet vann, dess namn är jesus"

helt ok

741 "Graven ligger tom"

Graven ligger tom, och i gryningen gråter kvinnor högt. var är nu vår vän? se jesus går i solen så levande och glad bland vilda anemoner och silvergrå oliveblad! och det är bår och det är påsk i palestina land!

texten kan verka lite skum. Men melodin är en sådan som fastnar på hjärnan och det är bra gung i den!

154 "Dina händer är fulla av blommor"

Dina händer är fulla av blommor vem var det du tänkte att ge dem till? mina blommor var tänkta för kristi grav. Men han fanns ej där och hans grav är tom. Halleluja, Halleluja, Halleluja Halleluja
Dina läppar är fyllda av sånger. Säg, var kommer glädjens sång ifrån? ifrån graven den tomma, där jesus låg. Han som lever nu ger oss glädjens ton.
Halleluja, Halleluja, Halleluja Halleluja

Åhh en Riktig favorit!

612 "Uppstått har jesus"
 
ja texten handlar precis som den låter, uppstått har jesus hurra hurra.

Ja på vägen hem plockade vi upp Tilda Vilda som har varit på Humletorken hela helgen på konstutställningen, så hon fick komma hem till oss och chilla lite =)
Envis som jag är fick jag för mig att motionera så vi tog cyklarna och körde ner till cafét. Lyckat Hanna! När vi kom hem var vi sjöblöta med betoningSjö!
Så vi slängde oss i soffan och tittade lite på Beverly Hills (Y)
Och sedan dess har det blivit mer chips och Buzz spelande YAY

Nu ska jag lyssna på Joddla med siv =) Ha en forsatt trevlig söndag i regnet!

 

*TjingTjing*

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

Bakom reglad port, sitter 11 män, de har mist sin vän vad ska ske med dem....

Se jesus går i solen, så levande och glad osv...

Kan du resten av texten? Jag letar febrilt!

2011-11-22 08:09:13
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: