150909

Aomen händelserik dag. först och främst kanske man kan skriva någon rad om en förlust som skett idag.
Patrik Swayze har avlidit, efter ett och ett halvt år av kämpande mot cancer. Jag tror det var ca ett halvår sedan dom skrev i tidningarna att nu var han jätte dålig. Han blev endast 57 år gammal.

Jag tycker han gör ett lysande jobb i Dirty Dancing som är en av mina favorit filmer!

Idag har även mamma och Peter Bröllopsdag GRATTIS! Jag var faktiskt inom Mats-ola idag och köpte blommor till som och jag passade då på att "boka" mig en APU plats, så v.10-13 år 2010 är jag i K-stad och praktiserar.  Trevligt ska det bli

Therese du är medveten om att jag flyttar in då va?!

Ja idag slutade man då halv 12 och när man äntligen kom in till stan så sprang jag och köpte blommor och sedan in på BOKIA för att köpa Caligaraphy pennor. Och jag tycker minsann det är riktigt roligt att texta nu! Nu får man skriva på lite gammaldags stil och det är ju så mycket roligare än tråkig snabbtextning!!

Jag köpte även boken Sovay som jag lånade på Biblioteket på engelska ( ja att läsa en bok är det vi gör på eng nu!) Och jag hade redan då tittat på den fast på svenska på Bokia och nu när jag börjat läsa den på eng, tänkte jag vad fan jag kan ju köpa den på svenska läsa ett kapitel på svenska och sedan ett på eng. Så fattar jag ju mer!  Smart Hanna!

Hitintills är den väldigt intressant.
När jag kom hem visade det sig dock hatt ingen nyckel var utlagd och mamma ( som ska vara ledig på tisdagar) jobbade :O Men efter 20 minuter kom Peter hem med nyckel. och frågade om jag ville följa med honom. Något som jag gladeligen gjorde (ofc!) Så vi körde först till Vånga där han fixade någon sladd på cat lastaren. Sedan bar det av till Fjälkinge där han fixade på transportbandet i täckten sedan körde vi till stället där dom parkerar sina bilar och lastbilarna över nätterna. Men chaufförerna hade då ännu inte kommit tillbaka så vi lämnade batterierna där och körde hem. NU har vi ätit äppelkaka (läs: INTE jag) Och nu ska jag ut och prova Selen till röjsågen ( glömde berätta det, fick boken om röjsågning av Peter idag har redan läst ut den ;)  )

Måste bara berätta en super rolig sak som hände i Fjälkinge!
Inne i skogen ligger tydligen en skjutbana för det small som in i flera gånger. så låg Peter uppe på bandet och skruvade så reser han sig upp mitt när det smäller och tar sig för ryggen och säger:
- Aj som fan jag fick ryggskott
varpå jag tittar på honom i kanske en hel minut innan jag fattar det roliga och börjar gapskratta medans jag piper ryggskott HAHAHAHAHA!!

Och för att ni ska få skratta ännu mer ( många av er har säkert redan sett den men ja är ju lite efter)
Men här kommer då en av flera parodier på Amanda en av Fjortis bloggarna


 Se och njut vi har skrattat åt den allihopa här hemma!!

Ha en trevlig kväll!

*TJingTjing*
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: