Grattis Morfar!!

Ja igår efter Kören så följde jag med Mormor hem istället för att åka med Lars och Mamma hem. Detta för att jag lovade att damsuga hela huset  om hon sydde in en klännning åt mig ;) Man får ju inte vara dum  hihihi

Så jag fick sova i en helt underbar säng, som jag genast tingade. Det är samma säng som Morfars mamma och pappa köpte när dom gifte sig, den var bredare då än den är nu, dom fick ta av minst 30cm på varje sida för när dom 1946 flyttade hit så gick den inte in genom dörren.
Om jag nu får den sedan kan jag ha den själv först, Jag som gärna vill ha en bred säng ska alltså ligga i en 80 säng! Men den käns så mycket större, men det är nog bara intrycket. Dom höga säng gavlarna och sen är det ju högt runt om också, så ingen risk att jag rullar ur sängen ;)

Men sen är den så söt att man kan trycka ihop den och fälla ut den, jag tror den är längst ut nu och jag som är 165 har en bit kvar till botten om jag ligger med huvudet ca.20cm från gaveln. Om man då ska prata framtidsplaner så kan man ha den som barn säng ( om jag nu får några barn)

Nej jag måste nog säga att jag lätt hade kunat bo här, det är mysigt högt i tak och lite gammaldags stil även fast köket är helt nytt, och det är nya tapeter hela nedanvåningen.


JA Idag så fyller då som sagt käre Morfar år, så jag har varit här hela dagen damsugat och passat vovven. En underbart Charmig Rottweiler. Och jag måste säga att jag var fruktansvärt rädd för henne innan, men det var ju för att jag drog mig uppåt och då ville hon efter, böjer man sig ner stannar hon också där, så allt bullshit om att Rottweiler är sååååå farliga, det beror helt ägarna!

Ja nu vid två eller halv tre så kommer Morfars syskon och sen ikväll kommer mamma och resten av barnen och barnbarnen. Så det blir fika dubbelt upp.

Så nu får jag nog ner och hälsa.

NI får ursäkta men detta inlägget hinner jag inte läsa igenom så noga, så det kan hända att något att blir at osv.

Hoppas ni överlever :)

*TjingTjing*
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: