Sverige vs Ryssland 3-0

TJOHOO ett stort Grattis säger vi tillSveriges damer som just nu är i Finland och spelar EM. Och där nyss vann sin premiär match mot Ryssland med 3-0!
I första halvlek tyckte jag Therese Sjögran och Sara Thunebro var otroligt duktiga ( läs: då dom inte gjorde mål!)
Nej första målet gjorde Charlotte Rohlin efter 4 minuter. lite mer än 10 minuter senare var det dags för Viktoria Svensson att nicka in 2-0.

I andra halvlek höjde Ryssland tempot en aning, men Sverige höll emot. Ryssland gjorde alla sina byte (läs: har noll koll på vilka dom byte med)
Sverige bytte i alla fall följande
1- UT: Lisa Dahlkvist  IN: Linnéa Liljegärd
2- UT: Kosovare Asllani IN: Lina Nilsson
3- UT: Viktoria Svensson IN: Nilla fischer

Liljegärd var sedan nära att göra både ett, två och TRE mål, men dom var precis utanför.
Lotta hade också en bra chans men den kom tyvärr över
Men sedan i 81 minuten framspelad av ingen mindre än Therese Sjögran smällde Caroline Seger dit 3-0 i vänstra krysset!

Matchens lirare tycker jag lätt Therese Sjögran var ( så henne utser jag till "min" matchens lirare!)
Hon har även klippt sig lite kort tycker jag men det passar henne!

det var 4697 personer och såg matchen. Detta var första gången på 10 år som Sverige vann en premiär match i ett mästerskap!
Grattis Grattis Grattis!!

Ni vet sådana dära scrunchies som Carrie ratar i Sex and the City
Jag såg så många ryskor som bar sådana!  Hahaha vad jag grinade!


Nej nu ska jag sova, på Fredag är det nästa match för Sverige.
Då är vi med! ;)


*TjingTjing*
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: