Fotbolls EM


Ikväll startar Fotbolls EM. Sveriges damer spelar mot Ryssland!
Sverige är favoriter för en medalj plats! Och vi hoppas ju att det blir så!
Träningsmatcher har sverige spelat super bra! 8 vinster en förlust för en vecka sedan mot Norge och sedan en oavgjord.
I Em för 4 år sedan 2005 var det Norge som satte stopp för Sverige med 3-2 i förlägningen.
Sveriges grupp:
Sverige
Ryssland
England
Italien

Just nu spelar Italien mot England. det står 2-1 vilket är en jätte skräll. England fick dock en man ( kvinna) utvisad i första halvlek.

Och enligt komentatorerna på tv just nu så ska Svenskorna vinna, vi håller tummarna!

Jag kommer sakna Hanna Ljungberg som länge varit en favorit.
Hon meddelade ju tidigare i veckan att hon lägger av nu.

Jag minns för många år sedan när Sverige kom 2a fick alltså silver tror det var VM då. Jag gick i alla fall upp kl sex bara för att se deras match live. (läs: kl sex var otroligt tidigt då!!) Eller var det 5? Tidigt var det i alla fall!
Jag ska heja super på de Svenska tjejerna  under hela EM
Och vi hoppas att vi får fira ikväll!


Blir det inte för sent kommer jag skriva ett inlägg i kväll om hur det går!

*TjingTjing*
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: