Brända män.

Idag är hela vår avdelning full med brandmän. Vår avdelnings annars så lugna korridorer fylls med dåliga skämt och rakvatten. Skämten stör mig inte, men rakvattnet. God dag yxskaft. I Kronoberg får brandmännen, eller får och får. Varje år SKA de utföra ett arbetsprov = Arbets EKG. Jag tycker det är fantastiskt. Vilken service. Det är bra för dem och bra för oss som en dag kanske ska bli räddade.

Igår tillät jag mig då ha en dålig dag, så dålig att jag innan lunch bestämde mig för att åka hem och vara dålig. Jag låg på soffan och tittade mest på regnet. När jag sedan vaknade till och tittade ut var himlen blå, klar blå och solen sken. Jag ställde mig med händerna på diskbänken och lät solen värma mitt ansikte. Oh så skönt det var! Jag njöt till fullo, och kände sedan hur allt vände. Vilket fick mig att funder, jag är ju en vinter människa. Som bestämt hävdar att jag hellre fryser än svettas. Hellre åker skidor än ligger på stranden. Vad hände här då? Erik hade sagt D- vitamin. När jag fick feber i bilen på väg upp till fjällen, ställde han den diagnosen. När jag låg med ansiktet i kudden föreslog han att jag skulle gå ut och få lite D- Vitamin. ” Det är viktigt!” brööööl, svarade jag.

Det är lite konstigt med detta stället. I måndags hade jag så mycket att göra, så när det stannade av vid 3 och jag tittade på klockan var jag inte säker på om jag hade ätit frukost eller middag. Det hade jag givetvis ( missar inga viktiga mål!!). Idag har jag inte haft fler patienter än jag kan räkna dem på mina ena hand, och ändå vips är klockan 2! Snart fika… Mums

Idag har jag då gjort lite bisysslor, saker som behövs göras men som ingen hinner med. Slickat 60 brev. Tat lugnt de använder en slick-penna. Så tungan fick vila. Diskat och fyllt gel-flaskor, vattnat blommor.

Imorgon kommer JP hem, han har varit i Polen. Han ska möta upp mig efter jobbet och så ska vi ha Date-night. Det ska bli mysigt. Mest mysigt ska det bli att vi ska mötas här, i Växjö. Kanske står han vid huvudingången, eller möts vi på stan. Huujaah så jag ser fram emot det! J

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: