The girl I want to be

Ja, snacka om torka när man inte bloggat på evighet och när man väl gör det så snor man titeln rakt av från ens bloggpolare.. Hur sunkigt?
Tyckte dock den passade fint, då jag funderar mycket på just det, Vem vill jag vara?
det är lätt att hitta saker jag inte vill vara, Jag vill inte vara en person som är beroende av andras förmåga att höja mig i taket, det tycker jag är lite små äckligt faktiskt. Fjäskigt. Just fjäskig vill jag inte heller vara.
Jag vill däremot vara någon man kan lita på, någon som ställer upp. Som höjer när det behövs, och sänker för den delen ;)
Brutalt ärlig är jag, så den rutan har jag redan bockat i. Samtdigt som jag känner mig som en vuxen känner jag också att jag fortfarande står med ena benet i ungdomen. Jag tror det har med att göra att jag fortfarande går i skolan. MEN om 16 ynka dagar kommer jag stega ut ur Haganässkolans portar för att ALDRIG sätta min fot där igen. Jävla skit skola. Med en ny titel att lägga till CV:t står jag den 17 December som färdig UNDERSKÖTERSKA.
Känns flott, och samtidigt så himla wierd, började jag inte förra månaden typ?
På fredag skriver jag också min sista skriftliga tentamen, ( ta i trä på den va) inga omtentor denna terminern, buujah.
Alltså tillbaka till att söka jobb. Jag undrar hur många timmar sedan jag flyttade till Älmhullt jag har spenderat med att söka just jobb, skriva CV... Ringer ni till Miroi kan de förmodligen ge er en timrapport de små svinen. Åt fanders med arbetsförmedlingen PUNKT
Anyway har jag sökt x antal undersköterske jobb de senaste två veckorna, ringde till Örjan idag och frågade hur läget så ut på min önskeplats. Det såg mörkt ut hälsade han och vi la på som ovänner.. Närå, eller?
Dock fick det mig att söka ytterligare ett jobb i Ljungby och två timmar senare ( alltså för cirkus 5 minuter sedan) ringde en brutta upp mig och bad mig komma på intervju i el Ljungby tomorrow. Buujjaaaah!
Gött med lite respons. Även om jag inte gillar ekvation femtioelva sökta jobb = 1 intervju... men ansökningstiderna har ju inte gått ut ännu...
ANSTÄLL MIG !!!!!!!!!!!!!!!!!!
( Här min Lightbox, hur fin? )
 
Anyway, i helgen var jag och JP i Ullared, det var vi, halva Svergie och piketen. Bland kundvagnarna stod polisen med maskingevär och securitas smög runt som små ninjor och välte ned schampoo. Känns sjukt.
I alla fall kom jag hem med julgrdiner samt vårgardiner till vardagsrummet OCH julgardiner till biblioteket för 398 riksdaler. Katching! Billigt å bra.
Började redan förra veckan smörja JP för en eventuel resa till Ullis. Jag i soffan på Södergården och han i hotellsängen i Venedig. måndag till torsdag.
Mjooooo.. sa han, vi kan väl bestämma det när jag kommer hem?
BRÖÖÖÖL sa jag.
Väl hemma på torsdag kväll log han å sa, Du Pullan vi sticker till Ullared på lördag!
Yippie sa jag.
Tidigt lördag morgon i bilen lägger han så handen på mitt knä och säger, Jag åker till Prag på måndag.
Den lille skiten har alltså lurat mig..
Sån tur för honom så sitter han i Prag nu och fiser, skickar barbröstade bilder från hotellsängen.
Men imorgon kommer han hem.
Jag längtar.
 
Just nu regnar det, snön smälter bort och det är 3 plus..
I söndags när vi vaknade, hahaha ja VI! FÖRSTA morgonen VI vaknade upp tillsammans! Jp drog på sig byxorna och sa att det hade snöat. jaja tänkte jag å sträckte på mig. JP tog stegen mot bilen för att handla lite frallor. Jag reste mig ur sängen för att ta en titt på de tre snöflingorna som eventuellt låg på vår gräsmatta ( klass 1 varningen gällde ju trots allt SKÅNE, inte Kronoberg) När jag kommer till fönstret spritter det till i magen, hjärtat och jag lägg huvudet bakåt och tjuter. Så MYCKET snö! Jag sprang runt i huset och fnittrade, kände mig som ett barn på julafton. sjöng högt It's the most wonderful time of the year och dukade fram frukost. Sedan hoppade vi in i bilen för att färdas mot Skåne och klass 1 varningen. Där täckte snön knappt grässtråna... Men (H)julrundan bjöd på vind och varm glögg, och avslutningsvis en konsert med NOVAH och Vocal six. Fint för öronen.
 
I går, måndag bjöd Älmhult på så fint väder. Det var 3 grader kallt ( -17 på morgonen..) och strålande sol! Jag som kom hem tidigt från skolan slet tag i kameran och tog milton med mig på prommenad för att fånga frosten på träden. Tycker jag gjorde det bra och ni får nu ett urval av bilderna jag tog!
 
 
 
 
Milton stoppade mest huvudet i snön..
 
 
PÅ fredag ska jag hem till mamma, vi ska julpyssla, det ska bli så rackarns kul! Jag har en hel Ikea påse med blivande pyntigheter, och hon har två. För ett tag sedan gick vi bananas på Panduro. hehe. Gött ska det bli och mysigt. vi ska bara äta skumtomtar och dricka cola. Har jag bestämt nu. Har inte ens luktat på en skumtomte ännu, så det blir premiär på fredag!!!
 
Kommentarer
Postat av: Mormor

Tack för alla fina foton på både djur o natur! Milton jagar möss, det gör alla hundar som får röra sej i naturen. Är det onsdag det är anställningsintervju? Hoppas jag får rapport om det. Men det är kanske bara pusskalas i morgon.

2015-11-24 22:40:46
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: