London calling

Tjeeeenare!
vecka 21 har passerat och lika så min och mammas London trip!
Det var en sådan resa som känns go i magroten. Hela vägen in i mål. stressade rundor för att hinna visa allt, och prickade nog av allt på listan! En av höjdpunkterna vad när vi besökte Covent garden och ett gäng musiker stod och spelade i källaren där. Då tog vi båda till lipen. Mamma mest för att de spelade Danny Boy som e Peter favvo låt. Jag för att det var så rackarns fint!!
Vi anlände något svettiga till ett varmt London, och tog givetvis en Selfie så fort vi stigit av tåget vid London bridge!
Dag två tog vi en runda på Oxford street samt Piccadilly circus. Och Sushi till lunch. Som smakade lika fint som jag vill minnas det!!
Mitt när jag ska föreviga mammas närvaro vid Piccadilly klarar väskan inte av alla pengar hon inte spenderat ännu och ger med sig! KRAAAAS
 
Selfridge hade gått all in på nya skylten, fint budskap men tycker nog att den förstörde deras image lite...
 
 
blev en del tunnelbane åkande!
 
Avslutade dag två med att bjuda mamma på en fika på Hummingbird Bakery en bit från vårt hotell. jag provade deras Chelsea flower show cupcake i choklad, som smakade GUDomligt! 
 
Dag tre började vi med en frukost på mitt absoluta favorit ställe! Parken vid Tower Bridge.
För att sedan ta oss ann westminster, buss 88 och mina gamla kvarter!
 
MI6 huset. aka Bonds arbetsplats. på riktigt!!
Här då Covent Garden, och de galet duktiga musikanterna!
 
Helt fantastiska att titta på, de sjöng och hade små steg och var så rackarns bra!
Ja... sen hittade vi då Gudrun sjödén. Jag hade redan snackat med två svenskor på både Hamleys och Hummingbird, PÅ gudrun snackades det BARA svenska.Men vi gick där ifrån nöjda båda två!
 
Denna kvällen avslutades med O'neill's!!
Vi passade ävn på att inviga våra nya skor!
Ja, och sen åkte vi hem dag 4!
Resten är hemligstämplat!
 
Tack fina mamma för denna resan, ser fram emot nästan med dig!
 
Kommentarer
Postat av: Lena Björklund

Tack detsamma men kära unge!!! Det var såååå trevligt att få resa med dig :). En Stockholmsresa är ju redan bokad. Tack <3 <3 <3!!

2014-05-25 22:27:03
Postat av: Frida

Jag vill se bilder på alla dina shopping fynd! <3

2014-05-25 23:00:05
Postat av: Mormor

Tack för mera titt på London. Lite kände man ju igen, dock ej plastskor och Gudrun. Men man kan ju inte få allt här i världen. Det bästa är ju du!! Som jag får hyra lite ibland! MM

2014-05-26 10:50:50
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: