Skolstart..

Jaha, efter tre år fri från allt vad läxor och lärare heter satte jag mig idag i bänken igen. Jag hade Gus med mig och efter att vi slagit våra kloka huvuden ihop och hittat till korridor C och sal C12. Inleddes en halv timme full med lite information. Bla om att vi inte har någon vård lärare förrens den 8 september.... 
Sedan var första dagen slut. Jag firade med lite cashewnötter och en flaska Imsdal vatten!
Förresten fick vi skriva vårt eget schema för de kommande två veckorna. Det delades ut en tomt och så fick vi fylla i Torsdag 13-14.30 och sedan fredag 11-12 och 13-14. Tufft sa Bull.
 
I morse när jag tyckte att skönhetssömnen inte längre gjorde någon nytta öppnade jag först ena ögat och sedan andra. Funderade lite på läplig klädsel inför första skoldagen. När jag sedan öppnar upp facebook ser jag att mamma redan kommit med klädförslag, genom en bild från min första skoldag. Jag är alltså 6 år på bilden. Enligt mitt första album var jag 110cm när jag var 5 1/2 år så någon cm hade jag kanske växt till mig under sommaren till min 6 års dag.
Ser mer ut som att det är väskans första dag och jag mest är med... Vet inte riktigt om största missen är det svarta halsbandet eller den korta luggen...
 
Ja, från förskolan fram tills sista året på gymnasiet tog mamma bilder på oss första dagen, Jag har tillgång till en del här i småland så dem kan ni ju få se! Och yesss, den blonda spetan med ovanligt kort lugg är JAG!
 
När jag började 1 hade luggon fortfarande inte växt till sig men halsbandet hade jag dragit av mig och väskan ser inte fullt så stor ut!
När jag sedan började 2 hade jag väl tröttnat på att luggen aldrig kom ikapp och klippte av allt... Som ni ser har då luggen tagit till en tillväxt spurt! Väskjävlen är fortfarande med!! WHY jag gillade inte ens rött då! Jeans jackan var ny, andra dagen i skolan medans jag stod huvudstupa ner mellan tre stenar och tuppade av någon minut passade någon liten rävskit på att lägga den i en lerpöl och jag undrade hur mamma skulle ta det....'
 
I 3:an vart det sedan ny skola och Virran fick vara med på ett hörn. Håret har växt till sig lite och.. aaeee fan strumpor i sandalerna... Nej.
Fyran , ser ni oss? vi står bakom blomman... Luggen ser jämn och fin ut Virran har haft någon jäkla växtspurt och blivit längre. Tur jag fortfarande är starkare!
Femman. Håret har åkt av igen. kort uppklippt. HUr mycket kan man förresten ha i en ryggsäck första dagen?? Förmodligen en suddigummi storlek stor med texten for BIG misstakes
Jag börjar 6:an och Virran 4:an. Vi börjar bli trött på mammas traditioner och försöker cykla fortare. Här har vi tydligen kommit en liten bit innan hon började skrika på oss. Ser ni förresten hönsnätet? Albin är två år och Erik är nykläckt. För att mamma skulle kunna blinka utan att Albin pep iväg gärades hela tomten in i grönt hönsnät, hårt som fan. Framför allt ful. HAHAHAHAHAH
 
Jag börjar 7an!!! Är förmodligen ap nervös. Redo att slänga mig på cyllen in till byn för att sedan ta BUSSEN in till bromölla och träffa 36 nya skolkamrater! Luggen ser din ut.
 
Åhhh en trip längs minnes raden, hoppas ni likeade den lika mycket som jag!
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Mormor

Hanna, det var fantastiskt att se era skolstarter igen, kändes som igår eller i förrgår. Gillar raden att Viktor blivit längre, men du fortfarande är starkare. Du glömde skriva: Jag har häftigare temperament och slåss vildare!!

2014-08-27 22:19:56
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: