Saltrulle och mys

I fredags när jag kom hem väntade ett vitt fint kuvert på köksbordet. I det låg en bröllopsinbjudan! Så festligt, och så roligt att få gå på bröllop! Bröllopet är i början av Juni, och det är en vän till John som ska gifta sig. Brudgummen i frågan är en sådan som inte har facebook. Han dyker dock upp lite då och då här och där. Precis som när inbjudan dök upp var det ett trevligt tillskott i vardagen! Klädseln är mörk kostym, vilket jag efter lite googlande förstod innebär klänning för mig som slutar vid knäna eller efter, inte långklänning dock. Jag tänker mig en blå klänning som mormor ska sy, ovetandes är hon än så länge… hehe. Tänker mig en uppföljare av min 50 tals klänning så mönstret finns ju redan! Tror det kan bli en användbar klänning i sommar.

I helgen var ju då operasångaren hos oss i Virestad. Vi övade mycket andning och teknik. Roligt och välbehövt, men svårt. I söndags var det Alla Hjärtans dag och vi fick visa upp våra skills för allmänheten i en musik gudstjänst. Efter det väntade Alla <3 middag hemma. Jp slängde in en saltrulle redan lördag morgon så den var lagom mör på söndag kvällen. Till det serverade han potatisgratäng och rödvinssås. Köttet låg redan upplagt på tallriken när jag fick gå ut i köket och bredvid den låg en grå,grön liten klump.” Det är det bästa på kronärtskockan, hjärtat. Som jag har delat på. En halv till dig och en halva till mig”. Hur fint? Även om jag bara luktade… Men det gjorde ju att jag kunde ge halva mitt hjärta till honom!  

Sen slappade vi i soffan med Milton. Milton har ju aldrig fått vara i soffan. I gula huset var anledningen att vi hade en skinsoffa. Och när vi flyttade flöt det bara på så. Men det har ju gnagt ett par gånger. Så igår när vi låg skavfötters och Milton låg under soffbordet, kallade vi  på honom och klappade på soffan. Han tittade på oss som om vi inte var riktigt rediga. Vilket kändes bra för då vet han ju att han inte får vara där. Så John lyfte upp honom, och han kröp direkt upp i armhålan på mig och la huvudet på mitt bröst, och suckade så nöjt! Sen kröp han bort till John ett lag. Innan han så småningom hoppade ner och la sig under bordet igen. Tror det blev lite för varmt för honom. Han slickade dock oss helt rena som tack innan…

Kommentarer
Postat av: Mormor

Milton, klok som en pudel, han kände sej väl som femte hjulet där i mysgrottan. Men var lugn, han återkommer.
Gittes stuvkälla har öppet lördagar 10-13.
MM

2016-02-15 22:40:17
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: