Löser sig

Dagens känsla till Lill djuret ( Bambie) det Löser sig. Förr eller senare...
Dagen har spenderats på nicklagårde i Älmhult för introduktion. Hemma finns micklagården, en bondgård. Det får min hjärna att ibland gå bananas.
Nicklagården är då ett äldreboende... Hehe

Anyway. Ett jobb har jag skaffat mig, med lite hjälp från en fin AKP som gav mig en knuff i rätt riktning. 
Timanställd på hemtjänsten, vill ni veta mer får ni gissa. Jag satte min kråka på ett papir idag som gör mig skyldig till brott om jag säger mer.
Förhoppningsvis tar jag en av platserna för sommarjobbarna och får ett fast schema över sommaren, annars har jag ju mina timmar!

Nästa vecka börjar jag, hoppas sedan kunna rulla på med endast ett större avbrott under sommaren.
Fyra dagar då jag tar luft under vingarna och drar med mig mamma till London.
60 dagar kvar! Sedan vi bokade resan har jag lusläst min London bok jag fick av MM då jag hade postort SW9 0DQ London.
Har så fina planer för oss!

Igår gladde jag så min mamma på hennes lediga dag genom att som en hundvalp hänga hack i häl och läsa högt ur den samt en kartbok. Inte så uppskattat då protokoll skrevs....

Så efter ett tag intog jag soffan med Erik.

Vi hade det mysigt...
Ett tag..

Sen spårade det ur.

Jag var 11 år när mamma diagnosticerades med Erik. 
Han föddes sedan den 18maj när jag befann mig på skolresa på Bornholm. I bussen på väg till en Borg grät jag en skvätt efter samtalet. Varpå en mindre begåvad kamrat frågade om jag grät för att det inte blev en tjej..... Dum fråga kräver ibland ett dumt om inte obefintligt svar så jag blängde mest och gav den ett mentalt finger i ögat.
Men han har väl inte varit till så stora problem egentligen.
Svårt att ta någon som går runt och sniffar på manliga silleskalsonger på allvar, speciellt när kalsongerna är större än kidset som går runt med dem! 


En bild från då vi levde och andades doften av kattpiss i Elsas hus då vårt eget renoverades. 
Kolla så listan han är! 

Nä nu har klockan passerat 21.47 och jag har slagit rekord i att vara vaken på två veckor.
Ska avsluta med en bild som fick mig att vråla av skratt, läppen dallrade, magen dallrade den där klumpen som sitter i svalgen dallrade, you get the pic

Laughe


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: