Baker street

Ja för att inte tillbringa hela dagen inomhus så bestämde jag mig för att besöka Sweeney Todd och svenska kyrkan på Baker street Nu kom jag givetvis på att Sweeney todd inte bodde där utan på Fleet street. Jag vet verkligen inte varför jag fått för mig att han var från Baker street ?
När jag gick ut från stationen så såg jag direkt över gatan Sherlock Holmes museum. Han bodde inte just där, men där författaren beskrev att han bodde är ungefär där. fel nr på huset bara.
Så jag gick Baker street ner och fotograferade lite och letade efter kyrkan.
den har jag sett ;)
Cool byggnad.
Så går jag där och tittar ner för en gata, och mitt hjärta tar ett skutt.
Åh så glad jag blev. Hela jag sken upp och det kändes som hemma. När jag såg den svenska flaggan vaja där nere.
Flaggorna var på halv stång och jag antar att det är pga. Norge. Dock var det inte den Svensky kyrkan, utan den Svenska ambassaden.
Även om jag inte gick in, vad skulle jag liksom göra där? Så var det skönt att få stå utanför.
YAy :)
Ja sen vandrade jag på lite smågator och tittade på de olika husen, mycket fina :)
På avstånd var denna bygganden så jäkla lik King's cross station. Givetvis var det ju inte det. Men fin byggnad iaf :)
På Baker street station fanns där en liten butik som sålde dessa kakor och lite lösgodis, förmodligen svindyrt... Men Gud så gott det ser ut! Bara kolla in kakorna!!!
Hittade också en liten butik med det mesta i, bl.a dess fina kopier av Kate's ( dvs. Dianas gamla) förlovningsring. £6,95 som hittat! ;)
Jag vill se sport! Har hittat en sportkanal, men den är givetvis krypterad.. -.-
Idag blir det pankakor!
*TjingTjing*
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: