Bokrean!

Produktiv dag! Uppe i ottan och kokte ägg, varav jag nu ätit ett i eftermiddag och konstaterat att de smakade GOTT!
 
Vid 9 kom då min chaufför, tillika svärfar. Så drog vi i Volvon, han och jag vi bägge. Jag var på plats tio i och steg in i butiken.
Sen briljerade jag lite och sedan bjöd jag min chaufför på middag.
 
Sedan blev det raska motorer mot Älmhult då vi fått höra att det varit ett rån mot Swedbank. Vilket vi båda skrattade lite åt, vet de inte om att Swedbank slutat hantera pengar?? Hehehe
När vi sedan kom närmre fick vi höra att det var bombhot. Väl på plats var set bara en liten avspärrning runt själva ingången och folk satt och åt på restaurangen bredvid. Då fnittrade vi lite till åt vår källa som helt klart tagit till överdrift... ;) 
 
Så vi tog en tur till maxi för att hämta upp mina böcker och plocka på oss några till. Jag kom hem med 7 och ett kvitto på 433 kr 
Åh man i love books!! 
När jag sedan kollade upp de egentliga priserna och såg att mitt köp borde ha hamnat på 1122kr så log jag. Nä okej då, jag skrattade och kände mig lyckad!!
 
Älskar bokrean! 
 
Eftersom pengar inte finns i överflöd hos oss så lägger jag gärna inte pengar på de dyrare böckerna. De lite större fakta böckerna som ligger på ca 2-300 kr st.
Men det är ju de böckerna jag vill ha!! Åh vill ha massor med böcker och sedan fylla ett rum med dem, från golv till tak. En fin soffgrupp som man lätt kan sjunka in i och så givetvis en stege. Det absolut viktigaste med rummet för att skapa den rätta feelingen. Stegen!!!
 
En av böckerna var mest till john den hette lyxlagat på grillen. Mycket trevliga recept i den, som jag hoppas få smaka på till sommaren!
 
Sen köpte jag en trädgårdsbok, gillade namnet: Den lilla gröna.
Den som inte tar bort luddet ska dö! Av David Batra.
En Hälge bok bara för att mest. 
Mina 101 hjältar ur världshistorien. Mycket finn bok! Har redan läst om Shakespeare!! Älskar fakta!
En inredningsbok som hette något med lantligt...
Och svenska slott och herrgårdar! Ska total begrava mig i den så fort jag får tid! 
 
Nu ska jag återgå till hockeyn. Jag och JP befinner oss i Lindhult. Och har precis klämt en varsin skål maräng svisch ( tar det säkra före osäkra och klämmer in både s c och h!)
Hv ligger under men stämningen E god, vi tror de vänder!
 
Hehe 1-1 hej hv blå!
Kommentarer
Postat av: Olivia

Bokrummet är ju en självklarhet, stegen har jag inte tänkt på tidigare. Nu vill jag ha ett sånt där "Skönheten och Odjuret"-bibliotek, som Belle får av Odjuret. Jag är inte bara en bokmal jag är även, som du ser, en Disneynörd. Böckerna var ju riktiga fynd, den där om hjältar och Batra's bok känner jag att jag måste införskaffa! Eftersom att vi saknar en ordentlig bokrea här får jag nog förlita mig på Amazon...

2013-02-26 20:25:10
URL: http://ialivia.blogg.se
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: