Men vilken tur att jag inte lider av diabetes då!

Hade nyss en mindre skratt attack då jag läser på förpackningen av min nya fotsalva.
Unfortunately  this product is NOT suitable for people with diabetes.

utifall någon nu skulle sitta och slicka på sina fötter eller?? Skumt, sa Bull

Jaha nehe jag begav mig mot Clapham Common för att köpa lite skönhetsprodukter. Nagelsalva, fotsalva, nagellack och nagellacks remover. Jag hittade allt till lååga priser. Sen lite ipulsivt tog jag bussen till Piccadilly Circus
För att fördriva lite tid. Gick in i en stor sportaffär där som har ungefär allt man kan tänka sig på 6 våningar. Hittade ett par skor för 8 pund! billigt och bra, men de var inte riktigt snygga. sen hade de de nya Reebook skorna, de med kuddar fram och bak, rumpskorna (?) på rea för 49 pund. Dyrare, men de är förmodligen bättre. Och man går ju en himla massa nu, och jag ser att mina fötter har tagit en del stryk nu när jag går i mina ballerina skor.
Jag blev snabbt ett fän av den lilla ballkongen till höger i bild, högst upp. Vem hade inte velat bo där?
När jag kände mig klar med Piccadilly och alla j***a turister begav jag mig ner mot Trafalgar Square . Där jag gick in på Pret a Manger och köpte lunch. Sen satte jag mig vid en av fontänerna och åt halva. Innan jag gav upp.
Det är ju synd att inte klaga, men det är ju rätt fint att bara genom en impuls hamna på Trafalgar Square för middag en vanlig fredag.
Jag kan uppdatera lite om vad jag nu vet om engelskmän.
De går lätt att se skillnad på en turist och en engelskman/kvinna. Medans turisterna nästan svimmar av synen på Big ben och måste stanna mitt på övergångsstället, vet en äkta englare ( nytt ord för engelskmän/kvinnor) bättre än att stanna på ett övergångs ställe och tittar inte ens upp på Big Ben eller rycker till vid ljudet av sirener tre m längre bort. En englare går också till 99 % med en iPhone, Blackberry eller en iPad. att se människor med en iPad under armen är ungefär lika vanligt som att se en turist med en kamera.
På tunelbanan märker man också skillnaden. Här tar Turisterna en paus, sitter och kollar igenom bilderna de tagit, sitter och läser kartor för att se om de är rätt, eller pratar väldigt högt. Så sitter englarna och läser, lyssnar på sin iPod. målar naglarna, äter eller lockar/ plattar håret.
Det går inte att ta miste!
Gänget för ikväll har ökat. Just nu är det jag, Fia, Sophie och en svensk tjej till som heter Alva. ska bli himlans trevligt att träffa henne =)
Har lovat att möta Fia vid London Bridge. Ska hinna med att måla naglarna innan dess. Och det kan ju ta sin lilla tid!
Har jag nämnt att de är väääldigt stolta över att de ska ordna OS??   -.-
in där någonstanns ligger min HD kontor. Häfstift!
*TjingTjing*
Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: